Σάββατο, 22 Μαΐου 2021

Βασιλική Κοκολίνη - Μια ματιά στον άνθρωπο πίσω από το επάγγελμα - λειτούργημα του διασώστη

 


Όταν συμβαίνει κάποιο περιστατικό η φράση που ακούγεται είναι: ''Κάλεσε Ασθενοφόρο''

Δεν είναι όμως το ασθενοφόρο αυτό που θα επιχειρήσει αλλά το πλήρωμα του, το οποίο αποτελείται από ανθρώπους οι οποίοι έχουν κι αυτοί τα δικά τους προβλήματα, αντιμετωπίζουν κι αυτοί ίσως προβλήματα υγείας, έχουν ''χάσει'' κι αυτοί δικούς τους ανθρώπους και έχουν όπως όλοι συναισθήματα. 

Μέσα από μια σειρά άρθρων θα επιχειρήσουμε να παρουσιάσουμε τον άνθρωπο πίσω από το επάγγελμα και να αναδείξουμε το πως αυτός αντιλαμβάνεται ένα τόσο ψυχοφθόρο επάγγελμα.

Καλώς ήρθατε στον κόσμο του Διασώστη/τριας του ΕΚΑΒ.

Ονομάζομαι Βασιλική Κοκολίνη.

Απόφοιτος του ΙΕΚ ΕΚΑΒ ΑΘΗΝΩΝ και Νοσηλευτικής Τραυματολογίας του ΙΕΚ Ν.ΙΩΝΙΑΣ.

Εργάζομαι στο ΕΚΑΒ Κεφαλονιάς 6 χρόνια.
Εκπαιδεύτρια Γενικού Πληθυσμού και Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης πληρωμάτων ΕΚΑΒ.
Εκπαιδεύτρια στο ΔΙΕΚ Κεφαλληνίας στην ειδικότητα Διασώστης - Πλήρωμα Ασθενοφόρου.
Εκπαιδεύτρια στην Βασική Υποστήριξη Της Ζωής με χρήση Αυτόματου Εξωτερικού Απινιδωτή BLS -AED του ΕRC.
Μέλος του Ειδικού Τμήματος Ιατρικών Καταστροφών Ε.Τ.Ι.Κ.
Εκπαιδεύτρια του ΚIDS SAVE LIVES.

Είμαι παντρεμένη και μητέρα 1 παιδιού.

1 ) Τι σημαίνει για έναν διασώστη η άμεση παρέμβασή του σε ένα συμβάν;

                                      Απάντηση

Η άμεση παρέμβαση σε ένα συμβάν ενός διασώστη είναι η διαδικασία κατά την οποία θα πρέπει να διενεργήσει συγκεκριμένες ενέργειες, οι οποίες έχουν ως στόχο την διαφύλαξη της ανθρώπινης ζωής και την παροχή βέλτιστων υπηρεσιών στον πάσχοντα.

2) Ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις, όταν βρίσκεται μπροστά σε ένα άσχημο περιστατικό, τι ανθρώπινες αντοχές πρέπει να διαθέτει;

                                      Απάντηση

Οι δικές μου πρώτες σκέψεις σε ένα άσχημο περιστατικό είναι το πόσο εύκολα μπορεί να χαθεί μια ανθρώπινη ζωή, καθώς επίσης και το πόσο άδικο είναι ότι σε ελάχιστα δευτερόλεπτα μπορεί να αλλάξει η μελλοντική ποιότητα της ζωής αυτού του ανθρώπου σε περίπτωση που υποστεί μια αναπηρία. Επιπλέον το αίσθημα ευθύνης που με διακατέχει προκειμένου να λάβω σωστές αποφάσεις και αν θα καταφέρω να φέρω σωστά εις πέρας την αποστολή μου ως διασώστης.

3) Πώς νιώθετε όταν κάποιος διασώζεται και σε αντίθετη περίπτωση, όταν κάποιος καταλήγει;

                                      Απάντηση


Όταν κάποιος διασώζεται νιώθω όμορφα, ικανοποιημένη, χαρούμενη γιατί υπήρξε καλή έκβαση του περιστατικού.
Όταν κάποιος καταλήγει νιώθω λύπη, κάνω αυτοκριτική αν έκανα ότι έπρεπε και αν διαπιστώσω ότι έκανα τα πάντα σωστά, θεωρώ ότι έκανα το καλύτερο και το αν ζούσε η όχι δεν εξαρτιόταν από μένα.

4) Ποια είναι η πιο δύσκολη στιγμή σε ένα περιστατικό και η πιο συγκινητική; Ευχάριστες στιγμές υπάρχουν;

                  

 Απάντηση


Η πιο δύσκολη στιγμή σε ένα περιστατικό είναι κατά την άφιξη μου στο σημείο συμβάντος όπου πρέπει γρήγορα να αξιολογήσω την κατάσταση και να λάβω σωστές αποφάσεις έτσι ώστε να παρέχω την καλύτερη φροντίδα μου στον πάσχοντα.
Η πιο συγκινητική στιγμή είναι όταν με κοιτούν στα μάτια δείχνοντας μου ότι με έχουν ανάγκη, ότι στηρίζονται πάνω μου, και όταν μου κρατούν το χέρι εκφράζοντας έτσι την αγάπη τους προς το πρόσωπό μου.
Υπάρχουν και ευχάριστες στιγμές ευτυχώς και είναι αυτές που δίνουν την ώθηση να ξεπερνάς τις δυσάρεστες.

5) Αποδέχεστε τον χαρακτηρισμό «ήρωας»;

                                      Απάντηση


Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να αποδεχθώ τον χαρακτηρισμό Ήρωας αλλά θεωρώ ότι όταν κάποιος προσπαθεί να σώσει μια ανθρώπινη ζωή, παλεύει με τα ίδια του τα συναισθήματα, δίνεται και δίνει, είναι μια ηρωική πράξη.

6) Πώς είναι να μένεις μακριά από το σπίτι σου για πολλά 24ωρα λόγω αυτής της συγκεκριμένης δουλειάς;

                                      ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Είναι λίγο στενάχωρο να είσαι μακριά από τους δικούς σου ανθρώπους αλλά όταν ξέρεις ότι ο σκοπός είναι η προσφορά σου στο κοινωνικό σύνολο σε κάνει να νιώθεις ότι αξίζει τον κόπο.

7) Είστε ικανοποιημένοι από τον χρόνο κάλυψης των περιστατικών;

                             Απάντηση

Ναι είμαι ικανοποιημένη.

8) Έχετε αισθανθεί ποτέ «ξεκρέμαστος/η» και «αβοήθητος/η»;

                             Απάντηση

Πολλές φορές έχω αισθανθεί ξεκρέμαστη και αβοήθητη.

9) Κατηγορίες έχετε δεχθεί; Την αντιμετώπιση των διασωστών από συγγενείς των ασθενών, τη θεωρείτε δίκαιη, όταν δε φτάνετε έγκαιρα σε ένα περιστατικό;

                           Απάντηση


Δεν θεωρώ δίκαιη την αντιμετώπιση των διασωστών από τους συγγενείς των ασθενών αλλά προσπαθώ να κατανοήσω πως νιώθουν λόγω φόβου, αγωνίας, θυμού, λύπης για τον άνθρωπο τους.
Δεν έχω δεχθεί ποτέ κατηγορίες, αντίθετα εισπράττω πολλή αγάπη.

10)Τα περισσότερα συμβάντα οφείλονται κυρίως στα τροχαία ατυχήματα. Τι πρέπει να γίνει ώστε να μειωθούν έστω και λίγο;

                             Απάντηση

Προκειμένου να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα πιστεύω ότι πρέπει να λαμβάνονται πρωτοβουλίες για εκστρατείες ευαισθητοποίησης του κοινού, να ενημερώνονται οι νέοι από μικρές ακόμη σχολικές ηλικίες, να είναι αυστηρότερα τα μέτρα ως προς την ικανότητα λήψης του διπλώματος οδήγησης καθώς και την ηλικία άσκησης ικανότητας οδήγησης.

11)Τι μηνύματα θέλετε να περάσετε για το επάγγελμα-λειτούργημα του διασώστη ΕΚΑΒ;

                                Απάντηση

Ως προς το επάγγελμα λειτούργημα του διασώστη θεωρώ ότι είναι ένα επάγγελμα με πολλές προκλήσεις, δύσκολο, συναρπαστικό και συνάμα μοναδικό. Το κίνητρο που πρέπει να έχει κάποιος προκειμένου να το διατελέσει θα πρέπει να είναι η αγάπη προς τον άνθρωπο και αυτό θα είναι που θα τον κρατά πάντοτε ικανοποιημένο και ευτυχισμένο επαγγελματία.

Επίσης...

Σοφία Αργυρίου - Μια ματιά στον άνθρωπο πίσω από το επάγγελμα - λειτούργημα του διασώστη


ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου