Σάββατο, 7 Ιουλίου 2018

Φορείο Διάσωσης

Το φορείο διάσωσης έχει δεκάδες εφαρμογές για τους διασώστες. Παραδείγματα τέτοιων είναι μεταφορά τραυματία με αναρρίχηση ή καταρίχηση, αεροδιακομιδές, κ.α. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πως μπορούμε να κάνουμε μεταφορά τραυματία με φορείο διάσωσης και κατασκευή τροχαλίας, πιο γνωστό στα Αγγλικά ως zip-line.

foreio_diaswsis_01

Αυτή είναι μία τεχνική που χρησιμοποιείται παγκοσμίως από τις ομάδες διάσωσης για τη μεταφορά τραυματιών από μεγάλο ύψος με ασφάλεια. Ο εξοπλισμός που απαιτεί μία τέτοια εγκατάσταση είναι ο παρακάτω.

foreio_diaswsis_02

Εφόσον διαθέτουμε όλα τα παραπάνω, βρίσκουμε ένα σταθερό σημείο στο ψηλό σημείο από όπου θα γίνει η καταρρίχηση και δένουμε το σχοινί 50 μέτρων με διπλό κόμπο ενώ το ασφαλίζουμε με δύο κόμπους Προύζικ (Prusik) με δύο σχοινιά 10 μέτρων. Ο κάθε ένας από τους δύο αυτούς κόμπους Προύζικ πρέπει να είναι 1 και αντίστοιχα 2 μέτρα από τον κόμπο που είναι δεμένο το κύριο σχοινί (50 μέτρων). Οι άλλες άκρες από τα δύο σχοινιά που χρησιμοποιούνται για κόμπους Προύζικ ασφαλίζονται σε δύο άλλα σταθερά σημεία, δεξιά και αριστερά του κύριου σχοινιού, με κόμπο ψαλιδιά (clove hitch). Όλα αυτά τα βλέπετε στην επόμενη φωτογραφία.



foreio_diaswsis_03

Στο κάτω μέρος τώρα, βρίσκουμε ένα ακόμα σταθερό σημείο ή αν δεν υπάρχει δημιουργούμε ένα με πάσσαλους. Στη συνέχεια περίπου στο 1/3 της απόστασης από το σταθερό σημείο κάνουμε ένα κόμπο όπως ο παρακάτω στο κύριο σχοινί 50 μέτρων.

foreio_diaswsis_04

Στο κέντρο του κόμπου περνάμε το συνδετήρα και εν συνεχεία περνάμε το κύριο σχοινί από το σταθερό σημείο και το δένουμε με ένα καραμπίνερ με τον κόμπο που κάναμε προηγουμένως. Η ομάδα διάσωσης που βρίσκεται στο έδαφος στη συνέχεια τεντώνει το σχοινί και όταν είναι αρκετά τεντωμένο κάνει ένα κόμπο ψαλιδιά στο καραμπίνερ. Μετά, σε ένα δεύτερο σταθερό σημείο δένονται δύο άλλα σχοινιά με κόμπους ασφάλισης Προύζικ (Prusik) όπως έγινε και στο επάνω μέρος της τροχαλίας. Το αποτέλεσμα είναι κάτι σαν αυτό που βλέπετε στην επόμενη φωτογραφία.

foreio_diaswsis_05

Πηγαίνουμε πάλι στην ομάδα διάσωσης που βρίσκεται ψηλά, μαζί με τον τραυματία. Εκεί οι διασώστες δένουν το φορείο διάσωσης με δύο ενωμένα με σταυρόκομπο σχοινιά στο πάνω και το κάτω μέρος του. Στη μέση περίπου του σχοινιού κάνουν ένα κόμπο ακόμα (λίγο πιο ψηλά στην πλευρά του κεφαλιού) και περνάνε το σχοινί μέσα από καραμπίνερ, ένα στο κάτω μέρος και ένα στο πάνω. Η άλλη άκρη του σχοινιού ασφαλίζεται περίπου στη μέση του φορείου με ένα ακόμα σταυρόκομπο με θηλιά.

foreio_diaswsis_06

Στη συνέχεια τα σχοινιά για οδήγηση και φρενάρισμα (30 μέτρα το κάθε ένα) δένονται στις τρύπες πίσω από το κεφάλι και τα πόδια του φορείου διάσωσης. Οι διασώστες πετάνε το σχοινί οδήγησης στην ομάδα που βρίσκεται στο έδαφος, αγκιστρώνουν το φορείο στο κύριο σχοινί με τα δύο καραμπίνερ που έχει ήδη προσαρμοσμένα και κρατάνε το σχοινί φρένου.

foreio_diaswsis_07

Ο πάνω διασώστης που συγκρατεί το σχοινί φρένου το περνάει από τη μέση του όπως βλέπετε στο επόμενο σχέδιο.

foreio_diaswsis_08

Και σε συνεννόηση με την ομάδα που βρίσκεται χαμηλότερα ελευθερώνει το φρένο την ίδια στιγμή που ο διασώστης εδάφους οδηγεί σε ευθεία το φορείο προς το έδαφος.

foreio_diaswsis_09

Αν η διαδικασία εκτελεστεί σωστά ο τραυματίας θα φτάσει γρήγορα και με ασφάλεια στο έδαφος. Αν υπάρχει μεγάλος κίνδυνος τότε η ομάδα διάσωσης που βρίσκεται στο ψηλό σημείο μπορεί να χρησιμοποιήσει το σχοινί για γρήγορη καταρρίχηση. Εφόσον ασφαλίσουν την εξάρτυση τους στο σχοινί ξεκινούν την καταρρίχηση.

foreio_diaswsis_10

Η ομάδα εδάφους μπορεί να βοηθήσει δένοντας δύο ακόμα σχοινιά που θα χρησιμοποιηθούν για το φρενάρισμα του διασώστη που κάνει καταρρίχηση.

foreio_diaswsis_11

Όπως είναι ξεκάθαρο και από τις φωτογραφίες, αυτή η τεχνική είναι χρήσιμη ιδιαίτερα σε κατοικημένες περιοχές όπου δεν υπάρχει άλλη έξοδος διαφυγής. Ένα σύνηθες τέτοιο παράδειγμα είναι κτίριο σε κατάσταση πυρκαγιάς. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται παγκοσμίως και θεωρείται από τις πιο αξιόπιστες τεχνικές μεταφοράς τραυματία υπό αυτές τις συνθήκες.


defensegr

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου