Τετάρτη, 2 Αυγούστου 2017

5 μυστικά για τη σωστή θέση οδήγησης

Η αλήθεια είναι ότι η εκπαίδευσή μας γύρω από το πώς καθόμαστε εμπρός από το τιμόνι είναι μηδενική.

Για να νιώθετε καλά όταν οδηγείτε, για να μην 


αρχίσουν πόνοι σε διάφορα σημεία και για να είναι 


φυσικά η κάθε μετακίνηση όσο πιο ασφαλής γίνεται, 


η θέση οδήγησης πρέπει να ρυθμιστεί σωστά. 


Και υπάρχουν αρκετά μυστικά πάνω σε αυτό. 


Ας δούμε πέντε από αυτά.


Το πιο δύσκολο που συχνά καλείται να νικήσει και να ξεπεράσει κανείς είναι η συνήθεια. Ο λάθος τρόπος που έχει μάθει ο καθένας να εκτελεί μια συγκεκριμένη κίνηση: αυτό είναι που αλλάζει πιο δύσκολα όταν χρειαστεί. Οι απλές κινήσεις που επαναλαμβάνουμε συνεχώς, χαμένες μέσα στο χάος της καθημερινότητας είναι δύσκολο να αναγνωριστούν ως λανθασμένες. Ο τρόπος που καθόμαστε στο αυτοκίνητο είναι μια τέτοια περίπτωση. Δεν καταλαβαίνουμε ότι κάνουμε κάτι λάθος μέχρι, μετά από χρόνια επανάληψης, είτε το σώμα να αρχίσει να διαμαρτύρεται είτε οι υπόλοιποι οδηγοί γύρω μας, οι οποίοι βλέπουν το λάθος χειρισμό που κάνουμε στο όχημα.
 
Η αλήθεια είναι ότι η εκπαίδευσή μας γύρω από το πώς καθόμαστε εμπρός από το τιμόνι είναι μηδενική. Κι αν βρέθηκε κάποιος φωτισμένος δάσκαλος να μας πει ένα-δυο πραγματάκια για το πώς θα βάλουμε τα χέρια μας πάνω στο βολάν, οι πιθανότητες να το θυμόμαστε και να το τηρούμε είναι επίσης πολύ περιορισμένες. Ας δούμε ορισμένα βασικά στοιχεία μόνοι μας λοιπόν. 

Φτιάχνουμε τη θέση αφού πρώτα την χαλάσουμε




Χαλάμε τη θέση για να τη φτιάξουμε. Είναι μια περίεργη οδηγία, αλλά αξίζει να τη δοκιμάσετε. Κατεβάστε το κάθισμα όσο πιο χαμηλά επιτρέπει ο κατασκευαστής. Ρίξτε την πλάτη αρκετές μοίρες προς τα πίσω σε μια θέση η οποία φυσικά δεν είναι για οδήγηση. Κατόπιν τραβήξτε την έδρα όσο πιο πίσω γίνεται. Μετά χαμηλώστε εντελώς το τιμόνι και εάν έχει ρύθμιση κατά μήκος φέρτε τη στεφάνη όσο πιο πολύ προς τα έξω γίνεται. Μετά μπορείτε να αρχίσετε να ρυθμίζετε τη θέση. Αυτή η έναρξη από «μηδενική βάση» θα βοηθήσει στο να γίνει πιο σωστή η ρύθμιση και δε θα στηριχτούμε σε κάτι που ήδη κάναμε και μπορεί να ήταν λάθος. 

Τα χέρια στη θέση 9:15 στο τιμόνι



Θυμάστε ότι ρυθμίζουμε τη θέση των χεριών σα να είναι το τιμόνι το καντράν ενός ρολογιού; 9 και τέταρτο λοιπόν. Αυτή είναι η ιδανική θέση και αν δε μπορούμε εμείς να σας πείσουμε τότε δεν έχετε παρά να δείτε πώς κρατάνε το τιμόνι οι οδηγοί αγώνων και ειδικά των Ράλλυ. Αυτό δεν εξασφαλίζει μόνο καλό και όσο το δυνατόν πιο άμεσο έλεγχο του οχήματος αλλά και ξεκούραστη θέση. Αυτή η τοποθέτηση των χεριών χαλαρώνει τους ώμους και εξασφαλίζει πολύ πιο ξεκούραστη θέση από ότι αν κρατάμε το τιμόνι από ψηλά στο κέντρο, με ένα ή δύο χέρια. 

Προσοχή στη μεγάλη πίεση


Η μέση είναι το μέρος του σώματος που ταλαιπωρείτε περισσότερο. Ρυθμίστε σωστά την οσφυϊκή στήριξη.
    Μια ένδειξη ότι κάτι μπορεί να μην έχουμε ρυθμίσει σωστά σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης είναι όταν ένα μέρος του σώματός μας νιώθει να του ασκείται σχετικά αυξημένη πίεση. Το πίσω μέρος του γονάτου μας δεν πρέπει να νιώθει ότι πιέζετε πολύ. Χαμηλώστε λίγο την έδρα να έρθει ο μηρός σε μια πιο ίσια θέση για να λυθεί το θέμα. Αντίστοιχα η μέση και η πλάτη: αν πιέζονται πολύ πρέπει να ανοίξει λίγο η γωνία του καθίσματος ή να έρθει όλο το κάθισμα λίγο πιο πίσω. Αν υπάρχει στο κάθισμά μας η δυνατότητα οσφυϊκής στήριξης θα πρέπει να παρέχει ακριβώς αυτό: «στήριξη». Όχι να πιέζει υπερβολικά. 

    Η σωστή θέση κρύβεται στη γωνία


    Οι γωνίες της πλάτης, των γονάτων και των χεριών είναι σημαντικές στην εύρεση της σωστής θέσης οδήγησης.

    Μία γωνία λίγο πάνω από 90 μοίρες στους αγκώνες και αντίστοιχα μια γωνία 100-110 μοιρών στη μέση και την πλάτη θεωρούνται ότι μπορούν να βοηθήσουν στη διαμόρφωση μιας σωστής θέσης οδήγησης. Ρυθμίζουμε λοιπόν τιμόνι και έδρα με τέτοιο τρόπο ώστε ούτε τα χέρια μας να τεντώνονται πολύ για να φτάσουν το τιμόνι ούτε και τα πόδια μας, τα οποία πρέπει να μπορούν να πατήσουν μέχρι το τέρμα και τα τρία πεντάλ χωρίς να τεντώνουν πολύ αλλά μόνο να δημιουργείται μια μικρή γωνία στο γόνατο. Σε ό,τι αφορά τα χέρια μπορείτε να ελέγξετε τη θέση ως εξής: επιχειρώντας να στρίψετε το τιμόνι, οι ωμοπλάτες θα πρέπει να μην ανασηκώνονται, ή έστω όχι πολύ, από την πλάτη του καθίσματος. Το δε προσκέφαλο πρέπει να καλύπτει καλά το κεφάλι: μία επιλογή είναι το άνω μέρος της κεφαλής μας να έρχεται στην ίδια ευθεία με το άνω μέρος του προσκέφαλου. 

    Στο τέλος οι καθρέπτες


    Η σωστή ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των «νεκρών» ορατών σημείων.
      Η ρύθμιση των εξωτερικών καθρεπτών του οχήματος πρέπει να γίνεται τελευταία και αφού πρώτα είμαστε βέβαιοι ότι έχουμε φτιάξει τη θέση οδήγησης όπως πρέπει. Η βασική οδηγία για να ρυθμιστούν σωστά οι καθρέπτες είναι να βλέπουμε όσο το δυνατόν λιγότερο το πλαϊνό του αυτοκίνητου μας. Στον καθρέφτη της πλευράς του οδηγού λοιπόν, μόνο μια λεπτή λωρίδα από το αυτοκίνητο πρέπει να βλέπουμε στη δεξιά πλευρά του καθρέπτη. Αντίστοιχα, στον καθρέπτη της δεξιάς πλευράς, μόνο ένα ελάχιστο τμήμα του αμαξώματος πρέπει να εμφανίζεται στο αριστερό άκρο του. Φυσικά αυτό βοηθά να περιοριστούν τα νεκρά σημεία στο πεδίο το οδηγού. Δεν είναι όμως μόνο αυτό: έρευνες έχουν δείξει ότι όσο λιγότερο όχημα βλέπουν στον καθρέπτη τα μάτια μας, τόσο πιο ξεκούραστα μένουν. 

      Tips



      - Μην κάθεστε στο τιμόνι έχοντας πράγματα στις πίσω τσέπες σας (π.χ. πορτοφόλι). Η στρέψη αυτή της λεκάνης θα επιβαρύνει σταδιακά τη μέση.
       
      - Αλλάξτε θέση τακτικά: σίγουρα η σωστή θέση οδήγησης δε μπορεί να αλλάζει ριζικά – επιλέξτε όμως να κάνετε μικρές επεμβάσεις κάθε τόσο προκειμένου να αλλάζουν τα σημεία στα οποία δέχεται πίεση το σώμα.
       
      - Μην ξεχνάτε την ορατότητα: η θέση πρέπει πρωτίστως να εξασφαλίζει ότι βλέπουμε καλά πάνω από την κεντρική κονσόλα και το τιμόνι.
       
      - Ένα μαξιλάρι στην έδρα ή στη μέση ίσως χρησιμεύσει με τις αποστάσεις ανάλογα με το σωματότυπο του κάθε οδηγού. 


      ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

      Δεν υπάρχουν σχόλια:

      Δημοσίευση σχολίου