Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2017

Μεσημεριανός ύπνος: Τα υπέρ και τα κατά!



Υπάρχει κάτι καλύτερο για τους περισσότερους από ένα μεσημεριανό υπνάκο μετά από μια κουραστική μέρα στη δουλειά;

Έρευνες των πανεπιστημίων του Μπέρκλεϊ και του Χάρβαρντ, καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η μεσημεριανή σιέστα είναι ευεργετική για τον οργανισμό. 
Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται και οι επιστήμονες της mayo clinic οι οποίοι επισημαίνουν τα ευεργετικά αποτελέσματα της συνήθειας αυτής.

Υπέρ
Ο σύντομος ύπνος προσφέρει διάφορα οφέλη για την υγεία, όπως:
-Χαλάρωση
-Μειωμένη κόπωση
-Αυξημένη επαγρύπνηση
-Βελτιωμένη διάθεση
-Βελτιωμένη απόδοση, (π.χ. μικρότερος χρόνος αντίδρασης)
-Καλύτερη μνήμη
-Λιγότερη σύγχυση
-Λιγότερα ατυχήματα και λάθη
Κατά
Ο σύντομος μεσημεριανός μπορεί όμως να έχει αρνητικές συνέπειες ειδικά αν διαρκεί παραπάνω από 90 λεπτά. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο διαπίστωσαν ότι η μακρά διάρκεια του μεσημεριανού ύπνου συνδέεται με τον αυξημένο κίνδυνο εκδήλωσης μεταβολικού συνδρόμου, το οποίο χαρακτηρίζεται από την αυξημένη αρτηριακή πίεση, την αυξημένη χοληστερόλη, τη συσσώρευση λίπους γύρω από την κοιλιά και τα αυξημένα επίπεδα σακχάρου.
Προβλήματα ύπνου τη νύχτα
Ο σύντομος ύπνος γενικά δεν επηρεάζει τη διάρκεια ή την ποιότητα του νυχτερινού ύπνου για τους περισσότερους ανθρώπους. Ωστόσο, εάν γενικά έχετε αϋπνίες ή κακή ποιότητα ύπνου τη νύχτα, τότε ο σύντομος μεσημεριανός μπορεί να επιδεινώσει αυτά τα προβλήματα αυτά.
Για να απολαμβάνετε τα οφέλη της μεσημεριανής σιέστας το Αμερικανικό Ίδρυμα για τον Ύπνο συνιστά ο μεσημεριανός/απογευματινός ύπνος να διαρκεί 20-30 λεπτά.

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου