Τρίτη, 6 Ιουνίου 2017

Υψηλής επικινδυνότητας ο νομός Δωδεκανήσου

Σε ό,τι αφορά τα τροχαία ατυχήματα
Υψηλής επικινδυνότητας ο νομός Δωδεκανήσου

Στους νομούς υψηλής επικινδυνότητας, για τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, περιλαμβάνεται και φέτος η Δωδεκάνησος, γεγονός που δείχνει το μέγεθος του προβλήματος της οδικής ασφάλειας στα νησιά μας, και την ανάγκη να υπάρξουν ουσιαστικές παρεμβάσεις σε όλα τα επίπεδα.
Όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, που δόθηκε πριν από μερικές μέρες στη δημοσιότητα με τίτλο «Εκτίμηση της Επικινδυνότητας των Περιφερειακών Ενοτήτων της Ελλάδας βάσει των Τροχαίων ατυχημάτων το 2016» η Δωδεκάνησος «φιγουράρει» στην 6η θέση των επικίνδυνων νομών της χώρας.
Προηγούνται ως πιο επικίνδυνοι βάσει της ίδιας μελέτης οι νομοί Λευκάδας, Κορινθίας, Κυκλάδων, Χαλκιδικής και Φωκίδος.
Η συγκεκριμένη έρευνα γίνεται κάθε χρόνο και δυστυχώς, όλες τις χρονιές, η Δωδεκάνησος λόγω των τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνει είναι πάντα στις πρώτες θέσεις της λίστας.
Κι αυτό συμβαίνει παρά τις κατά καιρούς προσπάθειες που γίνονται για να βελτιωθούν οι συνθήκες οδικής ασφάλειας και να περιοριστεί το πρόβλημα.
Πανελλαδικά, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, «το 2016 καταγράφηκε αμελητέα μείωση στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα κατά ένα,(-1) και μία μικρή αύξηση στον αριθμό των νεκρών (+2).Ομοίως διαπιστώθηκαν μειώσεις και στα σοβαρά τροχαία ατυχήματα (-186) και στους βαρειά τραυματίες από αυτά (-219). Επίσης υπήρξαν μειώσεις και των ελαφρών ατυχημάτων (-28) ως και των ελαφρά τραυματισθέντων (-161). Παρατηρούμε ότι υπάρχει μια σταθεροποίηση των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία βρίσκονται στις 11.500 περίπου τα τελευταία τρία χρόνια, σε ολόκληρη την επικράτεια.»

ΟΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΝΟΜΟΙ
Πρώτος στη λίστα υψηλής επικινδυνότητας είναι ο νομός Λευκάδας, ακολουθούν οι νομοί Κορινθίας, Κυκλάδων, Χαλκιδικής και Φωκίδος.
Όπως διαπιστώνεται από την έκθεση για τα έτη 2015 και 2016.
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στα συμπεράσματά τους, οι ερευνητές τονίζουν πως «το ΕΚΑΒ και τα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων δέχονται το μεγαλύτερο βάρος και επιβαρύνονται πολύ και με υλικά και με απασχόληση προσωπικού. Το κόστος στις μονάδες εντατικής θεραπείας, στα χειρουργεία και στα υλικά αποκατάστασης, επιβαρύνει υπέρμετρα τους προϋπολογισμούς των νοσηλευτικών ιδρυμάτων και χρειάζονται συνεχώς κρατικές επιχορηγήσεις».

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Αναφορικά με τους τρόπους μείωσης των τροχαίων στην Ελλάδα, η έρευνα του Εργαστηρίου Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου, προτείνει:
• Η πολιτεία τα επόμενα έτη θα πρέπει να δώσει οικονομικά κίνητρα στους οδηγούς, για να ανανεώσουν τα οχήματά τους με καινούργιας τεχνολογίας οχήματα.
• Πρέπει να υπάρξει περισσότερη ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών ιδιαίτερα της νέας γενιάς για την απόκτηση κυκλοφοριακής αγωγής.
• Επιβάλλεται η νομοθέτηση αυστηρότερων ποινών και όχι η μείωση αυτών, για τους οδηγούς που παραβιάζουν τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας.
• Οι εκλεγμένοι περιφερειάρχες και τα περιφερειακά συμβούλια καθώς και οι δήμαρχοι με τα δημοτικά συμβούλια αυτών, πρέπει να αναλάβουν δράση προκειμένου να ΄΄φτιάξουν΄΄ ασφαλείς οδούς.
• Θα επαναλάβουμε και φέτος την επισήμανση ότι δεν υπάρχει καθόλου κεντρικός συντονισμός στις δράσεις αυτών που ασχολούνται με την οδική ασφάλεια στη χώρα.
• Οι υπηρεσίες Τροχαίας της Ελληνικής αστυνομίας οι οποίες έχουν σήμερα ελάχιστο προσωπικό και μέσα, επιβάλλεται να στελεχωθούν με το αναγκαίο και ειδικά εκπαιδευμένο αστυνομικό αλλά και επιστημονικό προσωπικό ως και τα κατάλληλα τεχνικά μέσα και οχήματα, προκειμένου με την αυστηρή και επαρκή τροχονομική αστυνόμευση, να μειώσουν στον επιτρεπτό από τη θέση τους βαθμό, τα τροχαία ατυχήματα.
• Στην έδρα κάθε αντιπεριφέρειας είναι αναγκαίο να θεσμοθετηθεί ένα ειδικό κέντρο που θα εποπτεύεται από τον εισαγγελέα πρωτοδικών της αντιπεριφέρειας  και θα συντονίζει αλλά και ελέγχει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι θα έχουν αντιπρόσωπο στο κέντρο αυτό, ώστε οι συναρμόδιες υπηρεσίες να συνεργάζονται με τον καλύτερο τρόπο για κάθε επιγενόμενο τροχαίο ατύχημα.
• Στα δίκυκλα που χρησιμοποιούνται για υπηρεσίες ταχυμεταφορών και delivery πρέπει να αλλάξει το νομοθετικό καθεστώς, να θεσπισθεί τύπος δικύκλου κατάλληλος για το συγκεκριμένο σκοπό που θα έχει, να είναι δημοσίας χρήσεως με αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και οδηγό με επαγγελματικό δίπλωμα.
• Προτείνεται να γίνει μια πανελλήνια συνδιάσκεψη – συνέδριο όλων των εμπλεκομένων φορέων σε υψηλό επίπεδο, για να καθοριστούν οι αρχικές κατευθυντήριες γραμμές, να συμφωνηθούν κάποιες κοινές δράσεις, να παρουσιασθεί το Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας (2011–2020)».
Η έρευνα
Τα στοιχεία που μελετήθηκαν για τη σύνταξη της έκθεσης είναι τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, τα ατυχήματα σοβαρών σωματικών βλαβών, τα ατυχήματα ελαφρών σωματικών βλαβών, ο αριθμός των νεκρών  από τροχαία, ο αριθμός των σοβαρά τραυματισθέντων και οι  ελαφρά τραυματίες.
    Όσον αφορά στη μεθοδολογία της έκθεσης όπως αναφέρουν οι ερευνητές «για κάθε περιφερειακή ενότητα γίνεται αναγωγή της συμμετοχής κάθε είδους τροχαίου ατυχήματος και παθόντων σε σχέση με το σύνολο της χώρας και εν συνεχεία συσχετισμός με στοιχεία όπως: πληθυσμός, κυκλοφορούντα οχήματα, μήκος εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου. Από τους συνδυασμούς αυτούς δημιουργούνται 18 κριτήρια αξιολόγησης και με την εφαρμογή της πολυκριτήριας μεθόδου ανάλυσης αποφάσεων προκύπτουν τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τα οποία οι νομοί ταξινομούνται σε τρεις κατηγορίες υψηλής, μέτριας και χαμηλής επικινδυνότητας και παρατίθενται στον Πίνακα 3».


 ΡΟΔΙΑΚΗ 


ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου