Σάββατο, 27 Μαΐου 2017

Τα Πλέον Συνήθη Λάθη στην Ακινητοποίηση

Αποτέλεσμα εικόνας για Ακινητοποίηση ΤΡΑΥΜΑΤΙΑ

Τα παρακάτω αποτελούν τα πλέον συνήθη λάθη κατά την ακινητοποίηση:

1. Ανεπαρκής Ακινητοποίηση

Ο κορμός μπορεί να μετακινηθεί προς τα πάνω ή προς τα κάτω πάνω στη συσκευή ακινητοποίησης τύπου ''σανίδας'' ή η κεφαλή μπορεί ακόμη να κινηθεί σε υπερβολικό βαθμό.

2. Ακατάλληλο μέγεθος ή λανθασμένη εφαρμογή του αυχενικού κολάρου.

3. Ακινητοποίηση με την κεφαλή σε υπερέκταση.
Η πιο συνήθης αιτία αυτού είναι η μη τοποθέτηση κατάλληλου υποστρώματος κάτω από την κεφαλή.

4. Ακινητοποίηση της κεφαλής πριν από τον κορμό ή αναπροσαρμογή των ιμάντων του κορμού αφότου η κεφαλή έχει ασφαλιστεί.
Αυτό προκαλεί μετακίνηση της συσκευής ακινητοποίησης σε σχέση με τον κορμό, η οποία ακολούθως επιφέρει μετακίνηση της κεφαλής και της ΑΜΣΣ.


5. Τοποθέτηση ανεπαρκούς επένδυσης ή υποστρώματος.
Η ανεπαρκής πλήρωση όλων των κενών κάτωθεν του ασθενή μπορεί να επιτρέψει την ακούσια μετακίνηση της σπονδυλικής στήλης, προκαλώντας περαιτέρω τραυματισμό, όπως επίσης και αυξημένη δυσφορία στον ασθενή.

6. Η ακινητοποίηση της σπονδυλικής στήλης κάποιου που δεν πληροί τα κριτήρια ακινητοποίησης.

Η πλήρης ακινητοποίηση της σπονδυλικής στήλης είναι συνήθως μια δυσάρεστη εμπειρία για τον τραυματία. Όσο καλύτερη η ακινητοποίηση, τόσο μεγαλύτερη η δυσφορία του ασθενή.

Θα πρέπει λοιπόν να σταθμίζεται η ανάγκη να προστατευτεί και να ακινητοποιηθεί πλήρως η σπονδυλική στήλη και η ανάγκη να καταστεί η διαδικασία αυτή ανεκτή από τον ασθενή.
Για τον λόγο αυτό, ενδείκνυται η κατάλληλη αξιολόγηση της ανάγκης ακινητοποίησης της σπονδυλικής στήλης.

PHTLS

Επιμέλεια
Παναγιώτης Σπανός
ΔιασώστηςΕΚΑΒ Ρόδου

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου