Σάββατο, 1 Απριλίου 2017

Greek Statistics κ.α.

Μέρα που είναι (1 Απριλίου) είπαμε ν’ ασχολήθούμε με αριθμούς. Είναι γνωστό πως οι αριθμοί δεν ψεύδονται.
Τα στοιχεία που αναφέρουμε είναι αναρτημένα στη σελίδα της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας καθώς και στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Βάση της απογραφής του 2011 ο πληθυσμός της χώρας είναι 10.816.286  άτομα, ενώ οι ενήλικες 8.693.742. Το 2015 τα κυκλοφορούντα οχήματα φτάνουν τα 8.076.431, που σημαίνει πως είτε ο καθένας από εμάς έχει ένα αυτοκίνητο στην κατοχή του εκτός από καμιά 500.000 κακομοίρηδες από αυτούς που κατουράνε στα πηγάδια, είτε πως κάποιοι έχουν 2 και 3, ενώ άλλοι -πάνω από 500.000 αυτή τη φορά- είτε από επιλογή, είτε από μη ικανότητα κανένα.
Στον ίδιο πίνακα της ΕΛΣΤΑΤ παρουσιάζονται και αριθμοί τροχαίων συμβάντων (ελπίζουμε πως κάποια στιγμή το κράτος θα σταματήσει να χρησιμοποιεί τον αδόκιμο όρο τροχαία ατυχήματα -περισσότερα γι’ αυτό εδώ και εδώ- των τραυματιών  και των νεκρών από τροχαία (σημειώστε τα νούμερα για τα έτη 2014 και 2015).
Πάμε τώρα στα Πρωταπριλιάτικα, γιατί περί τέτοιων στοιχείων πρόκειται. Η λογική μας λέει πως τα παραπάνω στοιχεία η ΕΛΣΤΑΤ τα παίρνει από την Ελληνική Αστυνομία. Αμ δε! Πουθενά στην ιστοσελίδα της ΕΛΛΑΣ δεν αναφέρονται σύνολα τροχαίων συμβάντων, παρά μόνο αυτά που σχετίζονται με τραυματισμούς. Το παρακάμπτουμε όμως και μελετάμε τον πρακάτω πίνακα.

Το άθροισμα ελαφρών, σοβαρών και θανατηφόρων τραυματισμών για το 2014 και την ΕΛΛΑΣ είναι 10.037 + 895 + 744 = 11.676, ενώ στον πίνακα της ΕΛΣΤΑΤ 15.359.
Το άθροισμα ελαφρών, σοβαρών και θανατηφόρων τραυματισμών για το 2015και την ΕΛΛΑΣ είναι 9.854 + 924 + 759 = 11.537, ενώ στον προηγούμενο πίνακα της ΕΛΣΤΑΤ 14.889.
Στην ετήσια έκθεση τώρα της επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής που παραδόθηκε στον Πρόεδρο της Βουλής, γράφεται πως το 2015 είχαμε 789 νεκρούς, 1.068 Σοβαρά και 12.872 Ελαφρά τραυματίες.
-Πλάκα με κάνεις;
-Έλα μωρέ, τώρα. Μερικές χιλιάδες πέσαμε έξω στους τραυματίες, αλλά στους νεκρούς εντάξει, μόνο 50 πάνω-κάτω, διαφορά.
-Ας ελπίσουμε ότι είναι τουλάχιστον ζωντανοί!
Αν νομίζετε πως το πρωταπριλιάτικο σταματάει εδώ είστε γελασμένοι.
Έχετε άραγε σκεφτεί ποτέ πόσες είναι οι συνολικές παραβάσεις που πάιρνει φυσικά είδηση η τροχαία; (Μεταξύ μας δε χρειάζεται να σχολιάσουμε ότι για κάθε μια παράβαση που κόβεται κλήση υπάρχουν τουλάχιστον άλλες 5 μην πούμε 10, που δεν πήρε είδηση  μάτι του αστυνόμου)
Το νούμερο ξεπερνά κάθε χρόνο τις 380.000 παραβάσεις!
Παραθέτουμε και πίνακα της Τροχαίας:
Α.Ε.Α. – ΔΙΕΘΥΝΣΗ ΤΡΟΧΑΙΑΣ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ
Πίνακας επικίνδυνων παραβάσεων
ΕΤΩΝ 2015- 2014-2013
ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ201520142013
Παραβίαση προτεραιότητας3.9273.8362.433
Παραβίαση ερυθρού Σηματοδότη14.56413.91312.114
Αντικανονικοί ελιγμοί5.9265.1373.471
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα11.69512.72911.737
Αντικανονικό Προσπέρασμα8.4068.1076.749
Κίνηση στην αριστερή λωρίδα – Μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού2612971.236
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας29.61134.52635.478
Μη χρήση παιδικών καθισμάτων4246261.583
Μη χρήση κράνους52.78354.35458.122
Παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)25.13030.68341.788
Παραβάσεις ταχύτητας173.476156.892178.816
Παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου19.73023.45924.121
Φθαρμένα ελαστικά5.1775.7445.657
Παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων3.2662.4611.050
Μέθη29.19129.59730.853
ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ383.567382.361415.208

Με μια πρώτη ματιά βλέπουμε να μειώνονται οι παραβάσεις χρόνο με το χρόνο. Μήπως όμως μειώνονται και οι έλεγχοι της τροχαίας; Δυστυχώς το ενδιαφέρον αυτό στοιχείο δεν αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Ελληνικής αστυνομίας. Το μόνο στοιχείο που δημοσιοποιείται είναι ο αριθμός ελεγθέντων ατόμων για μέθη τα έτη 2013 και 2014.
Πόσοι όμως ήταν οι έλεγχοι της Τροχαίας; Ποιές και πόσες μέρες; Σε ποιά σημεία; Ποιές ώρες;
Τα παραπάνω ερωτήματα δεν είναι τυχαία. Δεδομένου των αποκλίσεων των στατιστικών στοιχείων που παρουσιάζουν τα διάφορα κρατικά όργανα, απαιτείται διαρκής έλεγχός τους. Δεν μας αρκούν μόνο οι αριθμοί. Χρειαζόμαστε επιπλέον ποιοτικά στοιχεία των στατιστικών στοιχείων, όπως: Πότε καταγράφεται κάποιος ως νεκρός από τροχαίο; Στο σημείο σύγκρουσης; Στο νοσοκομείο και εάν ναι, μετά από πόσες ημέρες, προκειμένου να συμπεριληφθούν και σοβαρά τραυματίες που καταλήγουν μέρες μετά το τροχαίο;  Η αστυνομία ενημερώνει εκ των υστέρων τα στοιχεία της; Και εάν ναι γιατί δεν τα παρουσιάζει και τα δίνει μόνο στην ΕΛΣΤΑΤ;
Υπάρχει βάση δεδομένων με οδηγούς που παραβιάζουν συστηματικά τον ΚΟΚ; Τα στοιχεία αυτά, γιατί δεν παρουσιάζονται;
Έχουν αφαιρεθεί άδειες οδήγησης όπως προβλέπει ο ΚΟΚ; Πόσες;
Πόσες από τις παραπάνω 380.000 plus κλήσεις που επιδόθηκαν πληρώθηκαν; Πόσα ήταν τα έσοδα του κράτους από αυτές; Που και πως χρησιμοποιούνται τα έσοδα αυτά;
Σε σχέση μόνο με το τελευταίο παρουσιάζουμε τον τελευταίο πίνακα βασισμένο σε υπολογισμούς μας με τα έσοδα που θα είχε το κράτος εάν πληρώνονταν όλες οι κλήσεις, χωρίς εκπτώσεις, χωρίς διαγραφές, χωρίς τις γνωστές ελληνικές μεθόδους «σβησίματος» κλήσεων.

ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ2015ΠΡΟΣΤΙΜΟΣΥΝΟΛΟ σε ευρώ
Παραβίαση προτεραιότητας3.9277002.748.900
Παραβίαση ερυθρού Σηματοδότη14.56470010.194.800
Αντικανονικοί ελιγμοί5.9267004.148.200
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα11.6952002.339.000
Αντικανονικό Προσπέρασμα8.4067005.884.200
Κίνηση στην αριστερή λωρίδα – Μη κίνηση στο άκρο δεξιό της οδού2618020.880
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας29.6113008.883.300
Μη χρήση παιδικών καθισμάτων424300127.200
Μη χρήση κράνους52.78330015.834.900
Παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ)25.13040010.052.000
Παραβάσεις
ταχύτητας
173.47610017.347.600
Παραβίαση χρήσης κινητού τηλεφώνου19.7301001.973.000
Παραβάσεις διαφημιστικών πινακίδων3.2661.5004.899.000
Μέθη29.1912005.838.200
ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ378.39090.291.180
Σημειώστε ότι το πρόστιμο για μέθη είναι το χαμηλότερο προβλεπόμενο, ανάλογα με την περιεκτικότητα αλκοόλ στο αίμα ή τον εκπνεόμενο αέρα το πρόστιμο μπορεί να φτάσει τα 1.200 ευρώ.
90 εκ. ευρώ λοιπόν κοστίζουν οι παραβάσεις που κατέγραψε η τροχαία το 2015. Επίσης περίπου 800 νεκρούς και 15.000 τραυματίες (ανάθεμα τα Greek Statistics).
Κλείνω με αυτό: 380.000 ετήσιες παραβάσεις σημαίνει πάνω από 1.000 την ημέρα. Τόσες τουλάχιστον μπορεί να καταγράψει η τροχαία, γιατί εγώ στις καθημερινές μου μετακινήσεις μετρώ 10 με 15 που δεν καταγράφονται πουθενά και σε κανένα επίσημο στατιστικό εργαλείο του κράτους.
Χριστιάνα Βλαχάκη
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου