Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017

Η συζήτηση ενάντια στη μείωση των προστίμων του ΚΟΚ στη βουλή.

Από Δευτέρα οι... εκπτώσεις
Στις 16 Φεβρουαρίου στην επιτροπή οδικής ασφάλειας της βουλής ανέπτυξαν τα επιχειρήματα τους ενάντια στην πρόταση για μείωση των προστίμων σε παραβάτες του Κ.Ο.Κ η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου Ελένη Καρύδη, ο πρόεδρος του SOS Τροχαία Εγκλήματα Γιώργος Κουβίδης και η πρόεδρος τουΙΟΑΣ Πάνος Μυλωνάς Βασιλική Δανέλη- Μυλωνά. Στην συνεδρίαση είχε προσκληθεί και ο Τάσος Μαρκουίζος (Ιαβέρης) που δεν μπόρεσε να παραστεί και έστειλε γραπτό υπόμνημα.
Ελπίζουμε οι παρεμβάσεις που υπήρξαν να οδηγήσουν σε μια αναθεώρηση των σχεδίων και την έναρξη επεξεργασίας ενος συνολικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια.
Δείτε την συνεδρίαση εδώ

Video Player
00:08:29
02:27:02

Τα κύρια σημεία της παρέμβασης του SOS Τροχαία Εγκλήματα στην συνεδρίαση της επιτροπής στηρίζονταν στην παλιότερη πρόταση μας (ΕΔΩ) που είχε σαν κεντρικό άξονα την επιβράβευση των συνετών οδηγών που δεν υποπίπτουν σε παραβάσεις με μια μείωση πχ των τελών κυκλοφορίας και όχι των παραβατικών μέσω της μείωσης των προστίμων τους.
Παραπέρα η θέση μας ήταν συνολικα απορριπτική γιατί η υφιστάμενη πρόταση:
α) δεν εντάσσεται σε κανενα συνολικο σχέδιο για την οδική ασφάλεια.
β) δεν αφορά σε συνολική μεταρρύθμιση του ΚΟΚ αφού αφορά μονο στα πρόστιμα και δεν αγγίζει τις υπόλοιπες παραμέτρους του ΚΟΚ (αφαίρεση πινακίδων & άδειας οδήγησης, point system, ποινικές κυρώσεις).
γ) εξαντλείται αποκλειστικά σε μια πρόταση για μειώσεις και οι συντάκτες της δεν διαπίστωσαν πουθενά την ανάγκη αύξησης σε κανένα απο τα υφιστάμενα πρόστιμα.
Η αναλυτική μελέτη των παραβάσεων του ΚΟΚ για τις οποίες τα προστιμα δεν μειώνονται αποκαλύπτει ότι ανάμεσα σ αυτές υπάρχουν παραβάσεις που δεν πραγματοποιούνται απο “φτωχοποιημένους οδηγούς” που αδυνατούν να πληρώσουν τα πρόστιμα τους αλλά από επαγγελματικές ομάδες με μεγάλα συμφέροντα που η παρααβατικότητα τους προκαλεί μεγάλους κινδύνους για τους χρήστες του οδικου δικτύου και ιδιαίτερα τους πιο ευάλωτους απ αυτους.
Για ποιο λόγο τα πρόστιμα μειώνονται:
Απο 2000 ευρω σε 1000 ευρω και αν πληρωθουν εντος 10ημερου σε 500.            Για τοποθέτηση ή καταστροφή, αλλοίωση κ.λπ. πινακίδων σήμανσης, σηματοδοτών ή διαγραμμίσεων. Για εγκατάσταση πινακίδας, αφίσας κ.λπ. με δυσμενή επίδραση στην ασφάλεια της κυκλοφορίας: Όλες οι παραπάνω παραβάσεις δεν αφορούν οδηγούς αλλά εταιρίες παράνομης υπαίθρια ς διαφήμισης κα.
Από 1500 ευρώ σε 1000 και αν πληρωθουν εντος 10ημερου σε 500.
Για παράλειψη ή πλημμελή σήμανση εργασιών που εκτελούνται στις οδούς από εργολάβους: Δεν αφορά οδηγούς αλλα εργολάβους.
Από 700 ευρώ σε 400 και αν πληρωθουν εντος 10ημερου σε 200.
Για στάθμευση εκατέρωθεν οδοστρώματος αυτοκινητοδρόμου –εγκατάσταση καντίνας. Για Ε.Δ.Χ.(ταξί), Μ.Μ.Μ. ή τουριστικά οχήματα μη εφοδιασμένα με μέτρα παθητικής ασφάλειας των επιβατών (τιμωρείται ο κάτοχος): Δεν αφορά οδηγούς αλλά ιδιοκτήτες μέσων μαζικής μεταφοράς κα
Από 400 ευρω σε 200 εντος και αν πληρωθούν εντος10ημερου σε 100.
Για απόρριψη χωμάτων ή άχρηστων υλικών στην οδό. Για κατάληψη τμήματος οδού ή πεζοδρομίου: Δεν αφορά οδηγούς αλλά πάσης φύσεως καταπατητές κα
Από 200 ευρώ σε 100 και αν πληρωθούν εντος 10ημερου σε 50
Για οδήγηση πέραν του ωραρίου λεωφορείων και Ε.Δ.Χ. Δημιουργία και χρήση πρόσβασης σε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας. Δεν αφορά οδηγούς αλλά τις μεταφορικές εταιρίες κα
Ολες οι παραπάνω παραβάσεις στοίχισαν και στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές, δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία για τη μείωση των προστίμων που απορρέουν απ αυτές τις παραβάσεις, όπως δεν υπάρχει καμμιά σχέση με το ότι οι οδηγοί είναι φτωχοί και δεν μπορούν να πληρώσουν.
Με ποιά λογική προτείνεται η μείωση των προστίμων σε παραβάτες που θετουν σε κίνδυνο όχι μόνον τους εαυτούς τους αλλά Μέσα Σταθερής Τροχιάς όπως τα τρένα και τα τράμ;
Από 700 ευρώ σε 400 και αν πληρωθουν εντος 10ημερου σε 200
Για αντικανονικό προσπέρασμα σε σιδηροδρομική διάβαση, μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης χωρίς μπάρες ή φωτεινή σηματοδότηση με σήμανση, μη διακοπή πορείας προ ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης με κινητά φράγματα, σε αναλάμπων ερυθρό φωτεινό σηματοδότη ή ηχητικό σήμα, παραβίαση κινητού φράγματος ισόπεδης σιδηροδρομικής διάβασης.  Ή για μηδιευκολυνση κυκλοφοριας τραμ-παρανομη προπεραση από 150 σε 100 ευρω δηλαδη ουσιαστικά σε 50.
Μπορεί εν ονόματι της φτώχιας να επιβραβευτεί η αντικοινωνική και επικίνδυνη για το σύνολο συμπεριφορά;
Από 200 ευρω μείωση σε 100 και αν πληρωθούν εντος 10ημερου σε 50
Για Κίνηση σε Λωρίδα Εκτακτης Ανάγκης
Άρνηση ακινητοποίησης οχήματος σε υπόδειξη τροχονόμου
Αντίθετη κίνηση, σε πλατεία, πεζόδρομο, νησίδες, αντίθετη κίνηση σε μονόδρομο
Θάμβωση
Αντικανονική συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς (όπως σε πεζόδρομους, διαβάσεις πεζών, περιοχές ήπιας κυκλοφορίας)
Κυκλοφορία ή οδήγηση κάθε είδους οχήματος ή μηχανήματος χωρίς ή με μη προβλεπόμενο σύστημα τροχοπέδησης.
Κυκλοφορία κάθε είδους οχήματος ή μηχανήματος χωρίς άδεια οδήγησης ή κυκλοφορίας ή που έχει αφαιρεθεί, ανακληθεί ή λήξη.
Μη χρήση βοηθητικών οργάνων που αναγράφονται στην άδεια οδήγησης του οδηγού.
150 μειωση σε 100 εντος 10ημερου απο 75 μειωση σε 50
Παρεμπόδιση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης (ΕΚΑΒ, Πυροσβεστική κλπ),Ακολούθηση αυτοκινήτων άμεσης ανάγκης 
Κυκλοφορία ή οδήγηση μοτοποδήλατου, μοτοσικλέτας,αυτοκινήτου ή ρυμουλκούμενου ή αγροτικου μηχανήματος ή μηχανήματος έργων χωρίς ή με μη προβλεπόμενα φώτα θέσης ή φώτα πορείας ή φώτα διασταύρωσης χωρίς ή με μη προβλεπόμενα φώτα όγκου και πλευρικά (οχήματα με πλάτος άνω των 2,10 μ.) χωρίς ή με μη προβλεπόμενα φώτα τροχοπέδησης χωρίς ή με μη προβλεπόμενα φώτα έκτακτης ανάγκης και δεικτών κατεύθυνσης (φλας)
Τέλος αλλά όχι τελευταίο:
Φέτος απο τον ΟΗΕ και τον ΠΟΥ κεντρικός στόχος που έχει τεθεί στην 4η παγκόσμια εβδομάδα οδικής ασφάλειας (8-14 Μαίου) είναι η ΤΑΧΥΤΗΤΑ και η υιοθέτηση μέτρων για τον περιορισμό της. Σύμφωνα με τις αναλύσεις του Π.Ο.Υγείας μια αύξηση της ταχύτητας κατα 20km/h οκταπλασιάζει την πιθανότητα εμπλοκής σε θανατηφόρο τροχαίο. Να ποια είναι τα πρόστιμα (σε ευρώ) που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί για αυτή την παράβαση:
Παραβίαση Ορίου Ταχύτητος – Πρόστιμο 


ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου