Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2016

Που οδηγούμεθα; Υπουργός παραιτήθηκε για δυό ποτήρια κρασί!!! (Στη Σουηδία)

Μια είδηση
Aida Hadzialic Aida Hadzialic Wikipedia the free encyclopedia











Στις 13 Αυγούστου 2016, η 29χρονη Aida Hadzialic, η νεότερη (και πρώτη μουσουλμάνα)  υπουργός  που είχε ποτέ κυβέρνηση της Σουηδίας, (εκλέχτηκε το 2014 στα 27 της χρόνια με το Σοσιαλδημοκρατικό κόμμα και ανέλαβε από τότε το υπουργείο ανώτατης εκπαίδευσης) , παραιτήθηκε μετά την διαπίστωση ότι οδηγούσε με πάνω από το επιτρεπόμενο στη χώρα της   αλκοολ στο αίμα.
Η ίδια δήλωσε ότι αναλαμβάνει την ευθύνη και τις συνέπειες για τα σοβαρά λάθη που έκανε και χαρακτήρισε το γεγονός ότι οδηγούσε έχοντας πιεί σαν «το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου».
Η Hadzialic, που γενννήθηκε στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη και ζει στη Σουηδία από την ηλικία των πέντε ετών, είχε πιεί δύο ποτήρια κρασί πριν την σταματήσουν για έλεγχο στη γέφυρα που συνδέει την Δανία με την Σουηδία.
Αντιμετωπίζει πιθανή καταδίκη φυλάκισης έως έξι μηνών αφού η αστυνομία ανίχνευσε αλκοόλ στο αίμα της 0,2 γραμμάρια ανά λίτρο.
Εξηγώντας το σφάλμα της, είπε ότι είχε πιεί ένα ποτήρι αφρώδη οίνο και ένα ποτήρι  κόκκινο κρασί παρακολουθώντας μια συναυλία στην Κοπεγχάγη και ξεκίνησε για το Malmo της Σουηδίας τέσσερις ώρες αργότερα.
H Hadzialic είπε, πως σκέφτηκε ότι ο χρόνος των τεσσάρων ωρών ήταν αρκετός για να αποβληθεί το αλκοόλ από το σώμα της.
Εξηγώντας την απόφασή της να παραιτηθεί είπε στους δημοσιογράφους: «Επιλέγω να το κάνω αυτό, επειδή πιστεύω ότι αυτό που έκανα είναι πολύ σοβαρό.»

Απεγκλωβισμός θυμάτων από τροχαία ατυχήματα

Του Πυραγού Γαϊτανίδη Ιωάννη 

Μια δυσάρεστη πρωτιά κατέχει η χώρα μας σε ανθρώπινες απώλειες από τροχαία ατυχήματα. Εντυπωσιακή όμως είναι και η Ευρωπαϊκή πραγματικότητα: 42.000 άτομα ετησίως πεθαίνουν επί τόπου σε τροχαία ατυχήματα και 64.000 άτομα μετά τη διακομιδή τους στο νοσοκομείο.
Το Πυροσβεστικό Σώμα απέστειλε τον Σεπτέμβριο του 2001, τρεις Αξιωματικούς σε εκπαιδευτικό κέντρο της αλλοδαπής (I.C.E.T, International Center for Emergency Techniques, Ολλανδία) και στη συνέχεια κάλεσε εκπαιδευτές από την ίδια εταιρεία για σεμινάρια στην Ελλάδα με αποκλειστικό σκοπό την εκπάιδευση σε μια μέθοδο απεγκλωβισμού θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, επονομαζόμενη SAVER και η οποία παρουσιάζεται αμέσως παρακάτω:
Η μέθοδος SAVER (Systematic Approach to Vehicle Entrapment Rescue) Συστηματική προσέγγιση στη διάσωση εγκλωβισμένων σε όχημα περιλαμβάνει εφτά (7) σημαντικά βήματα, τα εξής:
1. Προσέγγιση – Αναγνώριση
2. Κίνδυνοι – Σταθεροποίηση
3. Δημιουργία πρόσβασης για παροχή πρώτων βοηθειών
4. Παροχή πρώτων βοηθειών (και ταυτόχρονα)
5. Δημιουργία ικανού χώρου
6. Απεγκλωβισμός
7. Αξιολόγηση – εκπαίδευση
Η επιχείρηση διάσωσης εγκλωβισμένου από τροχαίο ατύχημα πρέπει να περιλαμβάνει τα ανωτέρω βήματα ή φάσεις και πριν μεταβούμε στην επόμενη φάση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η προηγούμενη.
Οι τύποι εγκλωβισμού διακρίνονται σε τρία είδη:
Ο μηχανικός εγκλωβισμός, όπου το όχημα έχει πάθει τέτοια ζημιά που ο επιβάτης δεν μπορεί να εξέλθει αυτού, παρότι ο ίδιος δεν έχει εγκλωβιστεί φυσικά, ο φυσικός εγκλωβισμός τύπου I, όπου οι επιβάτες έχουν τραυματιστεί με τέτοιο τρόπο που για να γίνει παροχή ιατρικής βοήθειας και απομάκρυνσή τους χρειάζεται πρόσθετος χώρος και ο φυσικός εγκλωβισμός τύπου II όπου ο τραυματίας είτε συμπιέζεται είτε έχει διατρηθεί από τα συντρίμμια του οχήματος.
Όσον αφορά τα είδη των απεγκλωβισμών, διακρίνονται σε άμεση απελευθέρωση και σε ελεγχόμενη απελευθέρωση, καθοριζόμενα σαφώς από την κατάσταση της υγείας του τραυματία και τον κίνδυνο που αυτός διατρέχει. Εννοείται ότι άμεση απελευθέρωση δεν μπορεί να συμβεί όταν υπάρχει φυσικός εγκλωβισμός τύπου II (επειδή αυτού του είδους ο απεγκλωβισμός απαιτεί εξ ορισμού πολύ χρόνο). Μια σωστή ομάδα διάσωσης θα πρέπει να είναι κατάλληλα οργανωμένη και εκπαιδευμένη και να αποτελείται από τα κάτωθι μέλη (όπως καθορίζεται από διεθνείς κανονισμούς του ΟΗΕ για τις ομάδες διάσωσης):
Α. επικεφαλής της ομάδας
Β. τεχνική ομάδα (δύο διασώστες)
Γ. υπεύθυνος ασφαλείας
Δ. παραϊατρικός – ο παρέχων πρώτες βοήθειες
Ε. οδηγός – γενικός βοηθός
Με τα κάτωθι συνοπτικά καθήκοντα:
Ο επικεφαλής (που θα πρέπει να έχει ιδιαίτερα διακριτικά εμφάνισης μεταξύ της ομάδας) πραγματοποιεί την αναγνώριση, καθορίζει το σχέδιο επέμβασης και φροντίζει για την εφαρμογή του και είναι ο συνδετικός κρίκος επικοινωνίας με άλλους εμπλεκόμενους στο συμβάν (ΕΚΑΒ, τροχαία, γερανοί κλπ).
Η τεχνική ομάδα είναι αρμόδια για όλα τα τεχνικά θέματα (σταθεροποίηση, τζάμια, δημιουργία πρόσβασης, απεγκλωβισμός κλπ)
Ο υπεύθυνος ασφαλείας εξασφαλίζει την ασφάλεια των διασωστών, των παρευρισκομένων πολιτών και την περαιτέρω ασφάλεια των τραυματιών, κατά τη διάρκεια της διάσωσης (αποσυνδέει την μπαταρία, ελέγχει την σταθεροποίηση, προστατεύει τον τραυματία με διάφορα προστατευτικά υλικά κατά τις εργασίες απεγκλωβισμού του, απομακρύνει τα σπασμένα γυαλιά, καλύπτει τις αιχμηρές επιφάνειες κλπ)

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΚΑΒΙΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ...



- Οι σωστες υπηρεσιες υγειας ενος λαου επρεπε να ειναι το κυριο μελημα καθε Κυβερνησης και φυσικα η κυρια απαιτηση του ιδιου του λαου...

- Τα χρηματα που πληρωνουν οι πολιτες σε φορους ειναι ανταποδοτικα και επρεπε να πηγαινουν στην παιδεια,την υγεια και την βελτιωση των υποδομων της χωρας.


- Επειδη στην Ελλαδα σχεδον ολοι κοιτανε να μην πληρωνουν τους φορους,το συστημα εγινε αδικο και πληρωνουν τα συνηθη κοροιδα με αποτελεσμα να μην φτανουν τα λεφτα που δινουν και ετσι το κρατος κανει περικοπες....και ετσι κοβει και απο την υγεια που τα χρηματα που δινει δεν ειναι ανταποδοτικα γιατι στην δωρεαν δημοσια υγεια δεν εχεις εσοδα αλλα εξοδα....και εκει χαθηκε η μπαλα...


- Ετσι και το ΕΚΑΒ αντι να αναπτυχθει σε ευρωπαικα ή αν θελετε σε πιο εξελιγμενα προτυπα /συστηματα επειγουσας προνοσοκομειακης περιθαλψης μπηκε σε ενα κυκεωνα περικοπων και νεων αντιληψεων λειτουργιας για λογους..... οικονομιας....


- Οποτε εν μεσω μνημονιων, ξεκινησε μια εκστρατεια υποβαθμισης του σημαντικου ρολου του ΕΚΑΒ η οποια ειναι οικονομικη, λειτουργικη αλλα και θεσμικη με σκοπο στα επομενα χρονια το ΕΚΑΒ να στοιχιζει λιγοτερο στο κρατος αλλα και οι υπηρεσιες που θα παρεχει να ειναι χαμηλοτερης ποιοτητος...και ολα αυτα ενω ολοι οι Κυβερνωντες θα λενε οτι αναβαθμιζεται.....


- Τα βλεπετε ολα αυτα να εφαρμοζονται εδω και λιγα χρονια και να συνεχιζονται : μειωσεις μισθων,κοψιμο επιδοματων,μειωση νυχτερινων-αργιων,ελλειψεις σε υλικοτεχνικη υποδομη,στολος οχηματων στις περισσοτερες περιοχες σε κακο χαλι,διασωστες απο μεταταξεις και απο υποχρεωτικη διαθεσιμοτητα χωρις διαθεση να τους εκπαιδευσουν τους ανθρωπους,οδηγοι δημων και πυροσβεστες σε ασθενοφορα, προσληψεις διασωστων με συμβασεις εργου με ελαχιστα δικαιωματα,συνεχεις μειωσεις του προυπολογισμου για τα λειτουργικα εξοδα,κλπ,κλπ


Τρίτη, 30 Αυγούστου 2016

Ερώτηση στην Βουλή των Ελλήνων για προσλήψεις και ανανέωση συμβάσεων διασωστών του ΕΚΑΒ στα νησιά του Αιγαίου




Ερώτηση κατατέθηκε από τους Βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Εύη Χριστοφιλοπούλου και Δημήτρη Κρεμαστινού προς τον υπουργό Υγείας για την ανανέωση και μετατροπή σε αορίστου χρόνου των συμβάσεων εργασίας των διασωστών του ΕΚΑΒ στο Παράρτημα Μυτιλήνης καθώς και για την ανάγκη έκδοσης προκήρυξης μέσω ΑΣΕΠ για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού/διασωστών στο ΕΚΑΒ;

Η σύμβαση τους λήγει στις 19/9/2916 και θα έχει ως αποτέλεσμα την αποδυνάμωση των Τομέων ΕΚΑΒ στα νησιά του Αιγαίου την στιγμή που υπάρχουν αυξημένες ανάγκες σε διακομιδές περιστατικών.

















Θέμα: «Προσλήψεις και ανανέωση συμβάσεων εργασίας εργαζομένων/διασωστών στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας»

Κύριε Υπουργέ,

Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2016

Τροχαία ατυχήματα:Ποτέ δεν είναι μακρυά από εμάς....

Αποτέλεσμα εικόνας για Τροχαία ατυχήματα:Ποτέ δεν είναι μακριά από εμάς....


Τι πρέπει να κάνετε πριν σας συμβεί ένα τροχαίο ατύχημα 

§                    1) ΚΟΚ: Φροντίζετε πάντα να τηρείτε τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
§                    2) Συντήρηση ΙΧ: Φροντίζετε πάντα για τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου και ιδίως φρένων, αμορτισέρ και ελαστικών .
§                    3) Διαδρομές: Όταν έχετε να επιλέξετε, ακολουθείστε τη διαδρομή που σας είναι γνώριμη, και όχι μια νέα άγνωστη, έστω και αν η δεύτερη είναι συντομότερη. Έχει αποδειχθεί ότι οι άγνωστες διαδρομές έχουν μεγαλύτερο ρίσκο για ατύχημα.
§                    4) Σωστικά μέσα: Φροντίζετε να υπάρχουν στο αυτοκίνητο, ανακλαστικό τρίγωνο, σωστό φαρμακείο, και καλός πυροσβεστήρας αυτοκινήτου.
§                    5) Το σωστό φαρμακείο αυτοκινήτου πρέπει να περιέχει τα απαραίτητα και όχι περιττά υλικά. Τα χρήσιμα είναι τέσσερα: Ένας συμπιεστικός επίδεσμος Nylexo Grip URGO ®, ένας πλαστικός αεραγωγός τεχνητής αναπνοής, μία αιμοστατική λαβίδα, μία ένεση κορτιζόνης και μία σύριγγα. Αυτά μπορούν να σώσουν μια ζωή. Γάζες, αντισηπτικά, κλπ είναι δευτερεύοντα και μάλλον περιττά σε αστικό περιβάλλον.
§                    6) Αλκοόλ και φάρμακα: Φροντίζετε να μην οδηγείτε όταν πίνετε αλκοόλ, ή όταν παίρνετε ψυχοφάρμακα, ή άλλα φάρμακα πού καταστέλουν τα αντανακλαστικά (υπνηλία, κλπ).
§                    7) Ζώνες: Φοράτε πάντα τις ζώνες ασφαλείας. Ο νόμος τις θεσμοθέτησε ως υποχρεωτικές, από το έτος 1978, και από το έτος 1997 είναι πλέον υποχρεωτικές για όλους τους επιβάτες, μπροστά και πίσω, σε εναρμόνιση με την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης 91/671/EEC. Ακόμα και για μικρές αποστάσεις εντός πόλεως είναι απαραίτητες γιατί το 80% των ατυχημάτων γίνονται σε αστικό περιβάλλον.
§                    8) Παιδιά: Βάζετε τα παιδιά πάντα πίσω, δεμένα με ζώνη ή στo ειδικό καρεκλάκι-εξάρτημα με ζώνη. Ποτέ παιδιά στoμπροστινό κάθισμα.
§                    9) Χέρια: Μη βγάζετε ποτέ τα χέρια σας ή το κεφάλι σας από το παράθυρο. Εχουν ακρωτηριασθεί αρκετοί επιβάτες και οδηγοί έτσι.
§                    10) Ελεύθερα αντικείμενα: Φροντίστε να μην υπάρχουν ποτέ ελεύθερα σκληρά αντικείμενα μέσα στο αυτοκίνητο. Βάλτε τα στον χώρο αποσκευών (πόρτ μπαγκάζ), γιατί σε μία σύγκρουση θα μετατραπούν σε βλήματα εναντίον σας, ή μπορεί να παρεμβληθούν στα πεντάλ.
§                    11) Απόσπαση προσοχής: Μην αποσπάτε ποτέ την προσοχή σας με χρήση κινητού τηλεφώνου, μουσική, με αλλαγές κασετών, CD, ή ραδιοφωνικών σταθμών στο ραδιόφωνο, και το κυριότερο σε έντονες συζητήσεις ή και ερωτικές περιπτύξεις εν κινήσει. Αρκετοί συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους παραβαίνοντας αυτές τις αρχές.
§                    12) Βασικά αίτια: Να θυμάστε πάντα ότι τα δύο κυριότερα αίτια τροχαίων ατυχημάτων είναι η παραβίαση προτεραιότητας και η απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Ακολουθεί η υπερβολική ταχύτητα.[1]

Υποθερμία (χαμηλή θερμοκρασία σώματος) Ποιες οι αιτίες και ποια τα συμπτώματα ανάλογα με την θερμοκρασία;



του Αλέξανδρου Γιατζίδη, M.D.

Όταν η εσωτερική θερμοκρασία του ανθρώπινου σώματος πέφτει κάτω από 35ο C, το αποτέλεσμα είναι η υποθερμία. Όταν η θερμοκρασία ελαττωθεί κάτω από τα κανονικά επίπεδα λειτουργίας του θερμοστάτη σε ένα οργανισμό, αυτό αποκαλείται ιατρικώς υποθερμία. Στην υποθερμία ο οργανισμός, χάνει θερμότητα με μεγαλύτερο ρυθμό από ό,τι παράγει.

Υποθερμία (hypothermia) είναι η επιστημονική ονομασία της κατάστασης του οργανισμού, κατά την οποία αυτός χάνει θερμότητα με μεγαλύτερο ρυθμό από ό,τι παράγει.

Στο φυσιολογικό άτομο οι διαταραχές θερμοκρασίας που μπορεί να προκύψουν από την μεταβολική δραστηριότητα του σώματος και την διακύμανση της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος εξισορροπούνται, με αποτέλεσμα οι φυσιολογική διακύμανση της θερμοκρασίας του σώματος να ευρίσκεται σε στενά επίπεδα, παρά τις περιβαλλοντικές αλλαγές. Η θερμοκρασία του ανθρώπινου σώματος ελέγχεται από τον υποθάλαμο του εγκεφάλου στον οποίο βρίσκονται τα θερμορυθμιστικά κέντρα, που λειτουργούν ως «θερμοστάτες» στο ανθρώπινο σώμα. Oταν η επιδερμίδα έχει χαμηλότερη θερμοκρασία σε σχέση με την καρδιά και τον εγκέφαλο, αμέσως το νευρικό σύστημα βάζει σε λειτουργία δυο συστήματα για την παραγωγή και διατήρηση της θερμότητας. 
Το πρώτο σύστημα (εκούσιο νευρικό σύστημα) μας λέει ότι πρέπει, σε περίπτωση που κρυώνουμε, να προφυλαχτούμε. 
Το δεύτερο σύστημα (ακούσιο ή αυτόνομο νευρικό σύστημα) είναι αυτό που ελέγχει τα εσωτερικά όργανά μας, τις φλέβες και τις αρτηρίες μας, (αναπνευστικό, κυκλοφορικό κι ενδοκρινικό) και άλλα συστήματα του οργανισμού μας, σε μια προσπάθεια άριστα συντονισμένη για την προφύλαξη της ζωή μας. Επίσης, ελέγχει την έκκριση της αδρεναλίνης και αντιδρά αυτόματα με κάποιο συγκεκριμένο τρόπο, όταν αντιμετωπίζει μια κατάσταση.



Σε νέους υγιείς ενήλικες, η μέση θερμοκρασία του στόματος είναι 36,8 + ή - 0,4 βαθμοί Κελσίου, με χαμηλότερα επίπεδα στις έξι το πρωί και υψηλότερα το απόγευμα. Οι θερμοκρασίες στη μασχάλη είναι κατά μισό βαθμό χαμηλότερες από τις προαναφερόμενες, στο στόμα. Παρά το γεγονός ότι θερμοκρασίες σώματος πάνω από 37,2 και κάτω από 35,5 είναι γενικώς παθολογικές, η θερμορυθμιστική λειτουργία του «θερμοστάτη» του σώματος διαφέρει από άτομο σε άτομο και τροποποιείται με την πάροδο της ηλικίας

Υπάρχουν 4 κατηγορίες υποθερμίας.

Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2016

Η λύση του προβλήματος είναι η αυτοεκτίμηση


Η λύση του προβλήματος είναι η αυτοεκτίμηση. 

Καθένας, πρέπει να ξέρει πόσο ανεκτίμητος και λατρεμένος είναι, και πόσο θα λείψει από τα παιδιά ή τους γονείς του, αν εμπλακεί σε μια ανόητη σύγκρουση, επειδή το μυαλό του είναι στα κάγκελα. 

Προλάβετε το εγκεφαλικό επεισόδιο, καθιερώνοντας απλές καθημερινές και διατροφικές συνήθειες



της Κλεοπάτρας Ζουμπουρλή, μοριακή Βιολόγος

Το εγκεφαλικό μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία. Αυτοί που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου είναι όσοι είναι πάνω από 65 ετών, ενώ ο κίνδυνος εμφάνισης αγγειακού επεισοδίου διπλασιάζεται σε κάθε δεκαετία μετά τα 55, και έχουν οικογενειακό ιατρικό ιστορικό, όμως όλοι πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι για το πώς μπορούμε να αποτρέψουμε ένα εγκεφαλικό. 
Μερικοί τρόποι που βοηθούν στην αποφυγή εγκεφαλικού είναι οι εξής: 

Σταματήστε το κάπνισμα. Το τσιγάρο προκαλεί αθηροσκλήρωση αυξάνοντας τις πιθανότητες θρόμβωσης στο αίμα. 


Κάντε τακτικές εξετάσεις της πίεσης του αίματος. Η υπέρταση προκαλεί επιπλέον πίεση στα αιμοφόρα αγγεία. Συμπτώματα δεν υπάρχουν, γι’ αυτό οι εξετάσεις είναι απαραίτητες. 


Κάντε έλεγχο για καρδιοπάθεια. Η καρδιακή αρρυθμία και τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης ανεβάζουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού. 


Αντιμετωπίστε το στρες και την κατάθλιψη, τα οποία ταλαιπωρούν τον οργανισμό και προκαλούν μακροχρόνια προβλήματα. 


Μειώστε την κατανάλωση αλατιού, καθώς ανεβάζει την πίεση. 

Τι πρέπει να κάνετε για να προστατευτείτε από τους κεραυνούς; Ποσό επικίνδυνο είναι αν κολυμπάτε με καταιγίδα;



της Αγγελικής Μήλιου, βιολόγος

Αστραπή ονομάζεται ο τεράστιος ηλεκτρικός σπινθήρας που δημιουργείται ανάμεσα σε δύο διαφορετικά νέφη ή μεταξύ δύο διαφορετικών τμημάτων του ίδιου του νέφους ή ανάμεσα σε ένα νέφος και στο έδαφος, οπότε και ειδικότερα ονομάζεται κεραυνός. 

Σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία των ΗΠΑ, η ηλεκτρική τάση ενός κεραυνού είναι 300 εκατομμύρια βολτ και είναι κάτι παραπάνω από αρκετά για να σκοτώσουν καθώς η ηλεκτρική εκκένωση εξαπλώνεται οριζοντίως και όχι κατακόρυφα. Αυτά είναι άσχημα νέα για όσους επιπλέουν στο νερό ή κολυμπούν στην επιφάνειά του, καθώς το νερό είναι καλός αγωγός του ηλεκτρισμού.
Τα ψάρια, τα οποία κολυμπούν βαθύτερα, είναι περισσότερο προστατευμένα από τους ανθρώπους. 

Πρόσφατες έρευνες από τη NASA έχουν αποδείξει ωστόσο ότι είναι πολύ πιθανότερο ένας κεραυνός να χτυπήσει στη Γη από ότι στη θάλασσα. Στην στεριά πέφτουν 6 φορές περισσότεροι κεραυνοί απ ότι στη θάλασσα. Ωστόσο δεν είναι ποτέ κακό να λαμβάνουμε τα μέτρα μας σε περίπτωση καταιγίδας. 
Οι ειδικοί αναφέρουν επίσης ότι οι κίνδυνοι ποικίλλουν ανάλογα και με τις εποχές.

Τρίτη, 23 Αυγούστου 2016

Πέντε συμβουλές προετοιμασίας πριν τη μέτρηση της πίεσης...Πρέπει να μετράτε την πίεση και στα δύο χέρια – Δείτε γιατί!


Πέντε συμβουλές προετοιμασίας πριν τη μέτρηση της πίεσης

Η τακτική μέτρηση της πίεσης είναι ένα απαραίτητο μέτρο ώστε να εντοπιστεί έγκαιρα η υπέρταση και να σχεδιαστεί το απαραίτητο πλάνο παρέμβασης από τον θεράποντα ιατρό.

Για να γίνει σωστά η μέτρηση της πίεσης –και επομένως να είναι αξιόπιστη η ένδειξη– πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω πέντε βήματα προετοιμασίας.


1. Χαλαρώστε για 3-5 λεπτά πριν τη μέτρηση χωρίς να μιλάτε.
2. Καθίστε σε μια αναπαυτική καρέκλα, με επαρκή υποστήριξη της πλάτης και χωρίς να σταυρώνετε τα πόδια.
3. Μείνετε ακίνητοι και τοποθετήστε το χέρι σε μια σταθερή επιφάνεια (π.χ. τραπέζι), τεντωμένο στο ύψος της καρδιάς.
4. Εάν φοράτε μακρυμάνικο, διπλώστε τα μανίκια ώστε να αγκαλιάζουν χαλαρά το χέρι. Θα πρέπει να χωρά τουλάχιστον ένα δάχτυλο ανάμεσα στο ρούχο και στο χέρι.

Δευτέρα, 22 Αυγούστου 2016

Ενα ακόμα θύμα τροχαίου στη Ρόδο

Ενα ακόμα θύμα τροχαίου στη Ρόδο

Υπέκυψε τελικά στα τραύματά του ο συνταξιούχος που είχε τραυματιστεί σοβαρά σε τροχαίο ατύχημα πριν από τέσσερις ημέρες στη επαρχιακή οδό Ρόδου Καμείρου.
Σύμφωνα με τα «topika nea.gr» το ατύχημα είχε σημειωθεί μεταξύ Ιαλυσού και Κρεμαστής όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Γεώργιος Μώλος συνταξιούχος, απόστρατος αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες συγκρούστηκε με άλλο όχημα την ώρα που επιχειρούσε να εισέλθει στο οδόστρωμα.

Σάββατο, 20 Αυγούστου 2016

Χαμηλή πίεση: Tips για να ανέβει γρήγορα


πίεση

H χαμηλή πίεση του αίματος, ή αλλιώς υπόταση είναι μια κατάσταση που μπορεί να προκαλέσει σημαντικές βλάβες σε σημαντικά όργανα του σώματος


Η χαμηλή πίεση του αίματος μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιακές προσβολές και νεφρική ανεπάρκεια.
Τα συμπτώματα που θα παρατηρήσετε θα περιλαμβάνουν όλα ή μερικά από τα ακόλουθα:
Ζάλη
Ναυτία
Τάση λιποθυμίας
“Σκοτείνιασμα” στην όραση
Εμβοές
Ευαισθησία στο φως και τον θόρυβο
Κόπωση και ταχυκαρδία
Σύμφωνα με τις νέες οδηγίες της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας η χαμηλή πίεση του αίματος συμβαίνει όταν η πίεση πέφτει κάτω από τα 90 mm Hg συστολικής πίεσης και τα 60 mm Hg διαστολικής πίεσης. Αρκεί και η μία από τις δύο ενδείξεις να είναι κάτω από αυτά τα όρια, για να θεωρηθεί ότι έχετε χαμηλή πίεση.
Τι πρέπει να κάνετε

Ζωτικά σημεία

Αρτηριακή πίεση

Σύντομη περιγραφή - ορισμός

Η ασκούμενη πίεση του αίματος στα τοιχώματα των αρτηριών κατά την έξοδο του αίματος από την καρδιά.

Πως μετράμε την πίεση

Η μέτρηση της αρτηριακής πίεσης αποτελεί μια από τις πλέον συνηθισμένες ιατρικές πράξεις. Παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την κατάσταση του κυκλοφορικού συστήματος και της καρδιάς. Τόσο οι ψηλές όσο και οι χαμηλές τιμές είναι κάτι που θα πρέπει να εκτιμηθεί από το γιατρό σας.
Σήμερα οι συσκευές που μετράνε την αρτηριακή πίεση (τα γνωστά πιεσόμετρα, είτε τα κλασσικά είτε τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά) βρίσκονται στα περισσότερα σπίτια. Αραγε μετράμε σωστά την πίεση; Ας δούμε κάποιες βασικές αρχές για τη μέτρηση της πίεσης με ένα κλασσικό πιεσόμετρο.
1. Βάλτε τον άνθρωπό σας να καθήσει αναπαυτικά (αναγκαστική εξαίρεση αποτελούν οι επείγουσες περιπτώσεις).
2. Ελευθερώστε το χέρι του από τα ρούχα.
3. Βάλτε την περιχειρίδα γύρω από το βραχίονα και πάνω από τον αγκώνα (όπως δείχνει η εικόνα).
4. Σταθεροποιήστε το μανόμετρο (όπως δείχνει η εικόνα).
5. Ψηλαφήστε το σφυγμό στο χέρι (καρπός).
6. Κλείστε τη βαλβίδα.
7. Φουσκώστε σιγά σιγά τον αεροθάλαμο της περιχειρίδας με τη βοήθεια της αντλίας. Παρακολουθείστε τις τιμές στο μανόμετρο να ανεβαίνουν. Από τη στιγμή που δεν θα ψηλαφάτε σφυγμό, ανεβάστε την πίεση 3 μονάδες ακόμα (π.χ. από 14 στο 17). Εκεί σταματήστε.

Παρασκευή, 19 Αυγούστου 2016

Ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνετε για να επιβιώσετε από μια καρδιακή προσβολή...φυσικά όχι το να βήξετε!!!!

 Αποτέλεσμα εικόνας για Ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνετε για να επιβιώσετε από μια καρδιακή προσβολή...φυσικά όχι το να βήξετε!!!!

Παναγιώτης Σπανός
Διασώστης ΕΚΑΒ Ρόδου

Εάν επρόκειτο να υποστείτε καρδιακή προσβολή, καθώς βρίσκεστε με μια παρέα ανθρώπων, το να καλέσετε για βοήθεια είναι ίσως η πρώτη ενστικτώδης ενέργεια που θα κάνετε. Αλλά τι γίνεται αν μια καρδιακή προσβολή συμβεί όταν είστε μόνοι, θα μπορούσατε να επιβιώσετε;

 Η απάντηση μπορεί να σας εκπλήξει.




Αναγνωρίζοντας τα συμπτώματα της καρδιακής προσβολής


 Για να μάθετε αν έχετε υποστεί καρδιακή προσβολή, θα πρέπει πρώτα να είστε σε θέση να προσδιορίσετε τα συμπτώματα της. 


Κλασικά συμπτώματα καρδιακής προσβολής περιλαμβάνουν: 
 Έντονο πόνο στο στήθος (όπως σφύξιμο, ή ένα αίσθημα βάρους, ή πίεση) στο κεντρικό ή αριστερό μέρος του στήθους, που διαρκεί συνήθως για τουλάχιστον 20 λεπτά. Ο πόνος μπορεί επίσης να αντανακλά στον αριστερό βραχίονα, το λαιμό ή το σαγόνι. Έντονη εφίδρωση και μια αίσθηση επικείμενης καταστροφής.

 "Περίπου το 90 τοις εκατό των πασχόντων από καρδιακή προσβολή αντιμετωπίζουν τα κλασικά συμπτώματα. Ωστόσο, οι ηλικιωμένοι, οι γυναίκες και τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη μπορούν να αναπτύξουν μη-κλασικά συμπτώματα καρδιακής προσβολής. Αυτά περιλαμβάνουν δύσπνοια, ήπιο πόνο στο στήθος, ναυτία, έμετο και πόνο στην επιγαστρική περιοχή (άνω κεντρικό τμήμα της κοιλιάς), "λέει ο Δρ Chee Chin Tang, Senior Consultant στην Καρδιολογική Κλινική του Εθνικού Καρδιολογικού Κέντρου Σιγκαπούρης (NHCS) , μέλος της ομάδας SingHealth.



Τι να κάνετε όταν συμβεί μια καρδιακή προσβολή;

Η έντονη καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση σε καρδιακή ανακοπή σώζει ζωές

Αποτέλεσμα εικόνας για Η έντονη καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση σε καρδιακή ανακοπή σώζει ζωές

Η έντονη καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση με περισσότερες θωρακικές συμπιέσεις σε άτομα που παρουσιάζουν αιφνίδια καρδιακή ανακοπή μπορεί να βελτιώσει τα ποσοστά επιβίωσης.
Αυτό έδειξε μια πρόσφατη πολύ σημαντική μελέτη, που δημοσιεύτηκε στις αρχές του μήνα. Οι θωρακικές συμπιέσεις βοηθούν στη μετακίνηση του οξυγονωμένου αίματος στην καρδιά και στον εγκέφαλο. Με αυτό τον τρόπο διασώζεται ο εγκέφαλος και προετοιμάζεται η καρδιά για να αποκαταστήσει τον ρυθμό της μετά τη χορήγηση σοκ με απινίδωση. Οι ερευνητές της μελέτης τόνισαν ότι ακόμα και μικρή διακοπή των θωρακικών συμπιέσεων μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες για τη ζωή του ατόμου που υπέστη την καρδιακή ανακοπή.
Αιφνίδια καρδιακή ανακοπή σκοτώνει στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής περίπου 325.000 άτομα τον χρόνο ή αλλιώς 800 άτομα την ημέρα. Μάλιστα, συχνά επέρχεται χωρίς πρόδρομα προειδοποιητικά συμπτώματα. Στην καρδιακή ανακοπή η καρδιά σταματάει απότομα να δουλεύει και να προωθεί το αίμα στον εγκέφαλο και το σώμα, με συνέπεια την κυκλοφορική κατάρριψη. Ετσι το άτομο καταρρέει και παρουσιάζει απώλεια συνειδήσεως. Η πιο συχνή αιτία αιφνίδιας καρδιακής ανακοπής είναι ένας χαοτικός καρδιακός ρυθμός, η κοιλιακή μαρμαρυγή και η οποία συνήθως είναι απότοκος εμφράγματος του μυοκαρδίου. Σπανιότερα, η κοιλιακή μαρμαρυγή μπορεί να μην οφείλεται σε έμφραγμα του μυοκαρδίου, αλλά σε άλλη δομική ανωμαλία της καρδιάς, όπως είναι η υπερτροφική μυοκαρδιοπάθεια, η οποία σποραδικά είναι υπεύθυνη για τον αιφνίδιο θάνατο αθλητών.
Οταν συμβεί καρδιακή ανακοπή, ο θάνατος επέρχεται μέσα σε λίγα λεπτά, εκτός και αν αποκατασταθεί άμεσα ο καρδιακός ρυθμός με τη χορήγηση ηλεκτρικού σοκ με έναν απινιδωτή. Η καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση περιλαμβάνει την έναρξη θωρακικών συμπιέσεων για την κυκλοφορία του αίματος στα όργανα του σώματος και την υποστήριξη της αναπνοής με τη «στόμα με στόμα» εμφύσηση αέρα για την οξυγόνωση του αίματος. Η διακοπή των θωρακικών συμπιέσεων κατά τη διάρκεια της καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης είναι ένα συχνό φαινόμενο και τα άτομα που κάνουν ανάνηψη τυπικά περνούν μόνο το 50% του χρόνου τους σε θωρακικές συμπιέσεις.