Τετάρτη, 31 Αυγούστου 2016

Που οδηγούμεθα; Υπουργός παραιτήθηκε για δυό ποτήρια κρασί!!! (Στη Σουηδία)

Μια είδηση
Aida Hadzialic Aida Hadzialic Wikipedia the free encyclopedia











Στις 13 Αυγούστου 2016, η 29χρονη Aida Hadzialic, η νεότερη (και πρώτη μουσουλμάνα)  υπουργός  που είχε ποτέ κυβέρνηση της Σουηδίας, (εκλέχτηκε το 2014 στα 27 της χρόνια με το Σοσιαλδημοκρατικό κόμμα και ανέλαβε από τότε το υπουργείο ανώτατης εκπαίδευσης) , παραιτήθηκε μετά την διαπίστωση ότι οδηγούσε με πάνω από το επιτρεπόμενο στη χώρα της   αλκοολ στο αίμα.
Η ίδια δήλωσε ότι αναλαμβάνει την ευθύνη και τις συνέπειες για τα σοβαρά λάθη που έκανε και χαρακτήρισε το γεγονός ότι οδηγούσε έχοντας πιεί σαν «το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου».
Η Hadzialic, που γενννήθηκε στην Βοσνία-Ερζεγοβίνη και ζει στη Σουηδία από την ηλικία των πέντε ετών, είχε πιεί δύο ποτήρια κρασί πριν την σταματήσουν για έλεγχο στη γέφυρα που συνδέει την Δανία με την Σουηδία.
Αντιμετωπίζει πιθανή καταδίκη φυλάκισης έως έξι μηνών αφού η αστυνομία ανίχνευσε αλκοόλ στο αίμα της 0,2 γραμμάρια ανά λίτρο.
Εξηγώντας το σφάλμα της, είπε ότι είχε πιεί ένα ποτήρι αφρώδη οίνο και ένα ποτήρι  κόκκινο κρασί παρακολουθώντας μια συναυλία στην Κοπεγχάγη και ξεκίνησε για το Malmo της Σουηδίας τέσσερις ώρες αργότερα.
H Hadzialic είπε, πως σκέφτηκε ότι ο χρόνος των τεσσάρων ωρών ήταν αρκετός για να αποβληθεί το αλκοόλ από το σώμα της.
Εξηγώντας την απόφασή της να παραιτηθεί είπε στους δημοσιογράφους: «Επιλέγω να το κάνω αυτό, επειδή πιστεύω ότι αυτό που έκανα είναι πολύ σοβαρό.»

Ο πρωθυπουργός της Σουηδίας Stefan Lofven  έκανε δεκτή την παραίτηση της συμφωνώντας για την σοβαρότητα του παραπτώματος και εξέφρασε τη λύπη του για το ότι έχασε ένα συνεργάτη που έκανε εξαιρετική δουλειά στον τομέα του.
Η Σουηδία είναι μία από αρκετές ευρωπαϊκές χώρες που έχουν πολυ χαμηλά όρια κατανάλωσης οινοπνεύματος για τους οδηγούς.


αλκοολ ορια ΕΕ




















Και ένα σχόλιο
H Σουηδία, με 0.2gr/L, είναι από τις χώρες με τα μικρότερα αποδεκτά όρια αλκοόλ στο αίμα των οδηγών στην Ευρώπη. Αλλά όχι μόνο: είναι και η χώρα με τον μικρότερο αριθμό θανάτων από τροχαίες συγκρούσεις στην Ευρώπη. Ενδεικτικά το 2013 κατέγραψε 2.8 θανάτους ανα 100.000 κατοίκους, λιγότερο από το μισό του ευρωπαικού μέσου όρου ενώη χώρα μας –στο άλλο έκρο κατέγραψε 9! Φυσικά δεν είναι μόνο η πολιτική σε σχέση με την κατανάλωση αλκοόλ που οδηγεί σ αυτά τα αποτελέσματα. Είναι η συνολική πολιτική που ακολουθείται εδω και χρόνια σε σχέση με την κυκλοφορία και έχει κωδικοποιηθεί με τις λέξεις Vision Zero (Οραμα Μηδέν) που φέρνει τα αποτελέσματα. Εχουμε αναφερθεί πολλές φορές και θα αναφερθούμε σύντομα ξανα αναλυτικα σ αυτήν.
Η συμπεριφορά βέβαια τόσο της υπουργού όσο και του πρωθυπουργού της Σουηδίας είναι φυσικό να ξενίζει στη χώρα μας όπου η επώνυμη παραβατικότητα είναι όχι μόνο αποδεκτή αλλά συχνά και τίτλος τιμής (ενδεικτικά: ΕΔΩ.)
Θα πρέπει να σημειώσουμε βέβαια εδώ την τραγελαφική κατάσταση που υπάρχει σε ευρωπαικό επίπεδο σε σχέση με τα όρια αλλκοόλ στο αίμα, όπως βεβαια και σε όλα τα ζητήματα που αφορούν την οδική ασφάλεια (όρια ταχύτητας, ποινές κλπ). Η περίφημη ευρωπαική ενοποίηση δεν αφορά σ αυτόν τον τομέα. Αντίθετα θα λέγαμε η κατ επιταγην της αυτοκινητοβιομηχανίας (αλλά για το συγκεκριμμένο πεδίο και της βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών)  θεσμικά αποκλειστικά αρμόδια επίτροπος Μεταφορών κάνει ότι είναι δυνατόν για να μην υπάρξει ενοποίηση. Κακά παραδείγματα όπως αυτό της Σουηδίας θα πρέπει να αποφέυγονται.
Η Aida Hadzialic ξεκίνησε για να διανύσει οδηγώντας μια διαδρομη περιπου 40 km από την Κοπεγχάγη στο Μάλμε. Το μισό περιπου της διαδρομής είναι στη Δανία και το άλλο μισό στη  Σουηδία. Έχοντας 0.2 gr/L αλκοόλ στο αίμα στην Δανία όχι μόνο οδηγούσε απολύτως νόμιμα αλλα ο οργανισμός της δεν θα ξεπερνούσε τά όρια αν σε κάποια στάση έπινε ακόμα ενα ποτηρι κρασι ή μια μπύρα. Ωστόσο παιρνόντας τα σύνορα και μπαίνοντας στο δεύτερο μισό του δρόμου τα πράγματα άλλαξαν. Όχι στον οργανισμό της αλλά στο νομοθετικό πλαίσιο. Και από την  μια στιγμή στην άλλη συνειδητοποίησε το «σοβαρό της λάθος» και έχασε και την υπουργική της θέση.
Αν βέβαια το αλκοτεστ  είχε γίνει σε κάποιο δρόμο του Ηνωμένου Βασιλείου (πλην Σκωτίας) όπου το όριο του αλκοόλ είναι 0.8 gr/L (τετραπλάσιο απ αυτό της Σουηδίας) αυτοι που θάκαναν τον έλεγχο μάλλον θα τις πρότειναν κάποια καλή pub για να πιεί 2-3 μπύρες πριν πάει για ύπνο.
Αυτός ο παραλογισμός στοιχίζει χιλιάδες ζωές κάθε χρόνο. Κυβερνήσεις έρμαια των λόμπι είτε της αυτοκινητοβιομηχανίας είτε τις βιομηχανίας αλκοόλ κάνουν ότι περνα από το χέρι τους για να μην ακολουθηθεί το «Οραμα Μηδέν». Γενναία χρηματοδοτούμενες καμπάνιες για την «υπεύθυνη χρήση του αλκοόλ» επιχειρούν συστηματικά να μεταφέροουν τις ευθύνες στον χρήστη του δρόμου σε μια ήπειρο όπου φαίνεται πως δεν υπάρχουν κυβερνήσεις να αποφασίσουν συλλογικά και συνολικά ένα πανευρωπαικό όριο αλκoόλ στο αίμα των οδηγών αν όχι στο 0 που το έθεσαν  η Τσεχία η Ρουμανία και η Σλοβακία τουλάχιστον στο 0.2 gr/L που το έxουν θέσει η Σουηδία και η Πολωνία.
ΥΓ. Τέσσερα χρόνια πριν εκεί στη Σουηδία όπoυ υπουργοί παραιτούνται αν οδηγούν με 0.2gr/L μια παρέα γενναίων Ελλήνων τους την είπε μέσα στο σπίτι τους τραγουδώντας “Alcohol is Free” :
Δε μας φταίγαν τα ουισκάκια
Και το σκάφος έχει ρόδες, τελικά
Αλκοτέστ και τροχονόμος
Δεν είναι για μας τρόμος
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου