Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2016

Τροχαία ατυχήματα:Ποτέ δεν είναι μακρυά από εμάς....

Αποτέλεσμα εικόνας για Τροχαία ατυχήματα:Ποτέ δεν είναι μακριά από εμάς....


Τι πρέπει να κάνετε πριν σας συμβεί ένα τροχαίο ατύχημα 

§                    1) ΚΟΚ: Φροντίζετε πάντα να τηρείτε τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
§                    2) Συντήρηση ΙΧ: Φροντίζετε πάντα για τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου και ιδίως φρένων, αμορτισέρ και ελαστικών .
§                    3) Διαδρομές: Όταν έχετε να επιλέξετε, ακολουθείστε τη διαδρομή που σας είναι γνώριμη, και όχι μια νέα άγνωστη, έστω και αν η δεύτερη είναι συντομότερη. Έχει αποδειχθεί ότι οι άγνωστες διαδρομές έχουν μεγαλύτερο ρίσκο για ατύχημα.
§                    4) Σωστικά μέσα: Φροντίζετε να υπάρχουν στο αυτοκίνητο, ανακλαστικό τρίγωνο, σωστό φαρμακείο, και καλός πυροσβεστήρας αυτοκινήτου.
§                    5) Το σωστό φαρμακείο αυτοκινήτου πρέπει να περιέχει τα απαραίτητα και όχι περιττά υλικά. Τα χρήσιμα είναι τέσσερα: Ένας συμπιεστικός επίδεσμος Nylexo Grip URGO ®, ένας πλαστικός αεραγωγός τεχνητής αναπνοής, μία αιμοστατική λαβίδα, μία ένεση κορτιζόνης και μία σύριγγα. Αυτά μπορούν να σώσουν μια ζωή. Γάζες, αντισηπτικά, κλπ είναι δευτερεύοντα και μάλλον περιττά σε αστικό περιβάλλον.
§                    6) Αλκοόλ και φάρμακα: Φροντίζετε να μην οδηγείτε όταν πίνετε αλκοόλ, ή όταν παίρνετε ψυχοφάρμακα, ή άλλα φάρμακα πού καταστέλουν τα αντανακλαστικά (υπνηλία, κλπ).
§                    7) Ζώνες: Φοράτε πάντα τις ζώνες ασφαλείας. Ο νόμος τις θεσμοθέτησε ως υποχρεωτικές, από το έτος 1978, και από το έτος 1997 είναι πλέον υποχρεωτικές για όλους τους επιβάτες, μπροστά και πίσω, σε εναρμόνιση με την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ενωσης 91/671/EEC. Ακόμα και για μικρές αποστάσεις εντός πόλεως είναι απαραίτητες γιατί το 80% των ατυχημάτων γίνονται σε αστικό περιβάλλον.
§                    8) Παιδιά: Βάζετε τα παιδιά πάντα πίσω, δεμένα με ζώνη ή στo ειδικό καρεκλάκι-εξάρτημα με ζώνη. Ποτέ παιδιά στoμπροστινό κάθισμα.
§                    9) Χέρια: Μη βγάζετε ποτέ τα χέρια σας ή το κεφάλι σας από το παράθυρο. Εχουν ακρωτηριασθεί αρκετοί επιβάτες και οδηγοί έτσι.
§                    10) Ελεύθερα αντικείμενα: Φροντίστε να μην υπάρχουν ποτέ ελεύθερα σκληρά αντικείμενα μέσα στο αυτοκίνητο. Βάλτε τα στον χώρο αποσκευών (πόρτ μπαγκάζ), γιατί σε μία σύγκρουση θα μετατραπούν σε βλήματα εναντίον σας, ή μπορεί να παρεμβληθούν στα πεντάλ.
§                    11) Απόσπαση προσοχής: Μην αποσπάτε ποτέ την προσοχή σας με χρήση κινητού τηλεφώνου, μουσική, με αλλαγές κασετών, CD, ή ραδιοφωνικών σταθμών στο ραδιόφωνο, και το κυριότερο σε έντονες συζητήσεις ή και ερωτικές περιπτύξεις εν κινήσει. Αρκετοί συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους παραβαίνοντας αυτές τις αρχές.
§                    12) Βασικά αίτια: Να θυμάστε πάντα ότι τα δύο κυριότερα αίτια τροχαίων ατυχημάτων είναι η παραβίαση προτεραιότητας και η απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Ακολουθεί η υπερβολική ταχύτητα.[1]

Τι πρέπει να κάνει ο οδηγός βλέποντας ότι επίκειται ένα ατύχημα 


Αποτέλεσμα εικόνας για Τροχαία ατυχήματα:Ποτέ δεν είναι μακριά από εμάς....

§                    1) Κόρνα: Κάνετε χρήση ηχητικών οργάνων (κόρνα) ή φώτων ώστε να ειδοποιήσετε τους άλλους οδηγούς.
§                    2) Εκτροπή: Εάν είναι εφικτό οδηγήστε προσεκτικά και αστραπιαία το όχημα εκτός επικίνδυνης ζώνης (πχ εκτός οδού). Είναι καλύτερα να πέσετε σε χωράφι, ακόμα και να ανατραπείτε, παρά να πέσετε πάνω σε αντιθέτως επεχόμενο όχημα. Η μετωπιαία σύγκρουση έχει τραγικά αποτελέσματα, γιατί αθροίζονται οι δύο ταχύτητες (πχ 120+150 = 270Km/h). Αντιθέτως η εκτροπή και ανατροπή αυτοκινήτου σπάνια αποβαίνει θανατηφόρα.
§                    3) Φρένο: Εάν είναι απαραίτητο το απότομο φρενάρισμα και δεν διαθέτει το αυτοκίνητό σας σύστημα ABS φρενάρετε με πολλές διακοπτόμενες πιέσεις του πεντάλ (τακ,τακ,τακ) ώστε να μην μπλοκάρουν οι τροχοί. Προσέξτε επίσης να μην πατήσετε γκάζι αντί για φρένο μέσα στον πανικό σας. Συμβαίνει συχνά. Ετσι τουλάχιστον ισχυρίζονται τα θύματα.
§                    4) Στάση σώματος: Φροντίστε η στάση του σώματος να είναι η βέλτιστη δυνατή προς αποφυγή σοβαρού τραυματισμού.[1]

Τι πρέπει να κάνετε στην περίπτωση που επιβαίνετε σε αυτοκίνητο που ήδη τράκαρε

§                    1) Πληροφορίες: Εάν είστε τραυματίας και διατηρείτε τις αισθήσεις σας, πληροφορήστε τους διερχόμενους και τα σωστικά συνεργεία για το είδος των κακώσεών σας, ώστε να μην σας κάνουν μεγαλύτερη ζημιά. Πχ αν πονάει πολύ η κοιλιά σας σημαίνει πιθανή ενδοκοιλιακή αιμορραγία και θα πρέπει γρήγορα να σας διακομίσουν για χειρουργείο. Αν πονάτε πολύ στον αυχένα ή την υπόλοιπη σπονδυλική στήλη αυτό σημαίνει πιθανό κάταγμα και πρέπει να τους ενημερώσετε ώστε να σας βγάλουν από το αυτοκίνητο σωστά και να μη σας προκαλέσουν παραπληγία (παράλυση στα πόδια) ή τετραπληγία (παράλυση χέρια και πόδια) από διατομή του νωτιαίου μυελού. Μεταφορά τραυματία με τρόπο ανορθόδοξο απαγορεύεται.
§                    2) Απεγκλωβισμός: Εάν δεν είστε σοβαρά τραυματισμένος, βγείτε προσεκτικά από το αυτοκίνητο και προσέξτε μη σας παρασύρει άλλο διερχόμενο αυτοκίνητο. Μην περνάτε απρόσεκτα απέναντι, διασχίζοντας το οδόστρωμα σε κατάσταση πανικού.
§                    3) Τρίγωνο: Βάλτε προειδοποιητικό τρίγωνο ασφαλείας (STOP) για αποφυγή νέων συγκρούσεων
§                    4) Απομάκρυνση – Έκρηξη - Φωτιά: Εάν το αυτοκίνητο καίγεται, απομακρυνθείτε προσεκτικά για τον κίνδυνο εκρήξεως από τη βενζίνη που έχει χυθεί.
§                    5) Βοήθεια: Ζητήστε προσεκτικά βοήθεια από άλλα διερχόμενα αυτοκίνητα για απεγκλωβισμό των υπολοίπων τραυματιών ή και νεκρών.
§                    6) Καλέστε την Τροχαία Αστυνομία (100) και το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ (166) ή από το κινητό 122.
§                    7) Εάν χρειάζεται απεγκλωβισμός τραυματία καλέστε την πυροσβεστική υπηρεσία στο 199.[1]

Τι θα κάνετε σε περίπτωση που είστε θεατές ενός τροχαίου ατυχήματος 


Αποτέλεσμα εικόνας για Τροχαία ατυχήματα:Ποτέ δεν είναι μακριά από εμάς....

§                    1) Τρίγωνο: Βάλτε προειδοποιητικό τρίγωνο ασφαλείας (STOP) για αποφυγή νέων συγκρούσεων σε μεγάλη απόσταση πάνω από 100m.
§                    2) Μη διασχίζετε το οδόστρωμα πανικοβλημένοι. Είναι πολύ πιθανό να σας πατήσει άλλο αυτοκίνητο. Συμβαίνει συχνά.
§                    3) Φωτιά: Εάν βρίσκεστε δίπλα σε αυτοκίνητο πού πήρε φωτιά στο μπροστινό μέρος και έχετε πυροσβεστήρα, δοκιμάστε πυρόσβεση. Αν η φωτιά είναι πίσω όπου βρίσκεται το ντεπόζιτο της βενζίνης, ή είναι ολικού τύπου απομακρυνθείτε γρήγορα και καλέστε την πυροσβεστική.
§                    4) Απεγκλωβισμός: Βγάλτε προσεκτικά από το αυτοκίνητο τους επιβαίνοντες, τραυματίες και μη (όχι τους βέβαιους νεκρούς) και προσέξτε μη σας παρασύρει άλλο διερχόμενο αυτοκίνητο. Χρησιμοποιείστε την ασφαλή λαβή κατά Rautek (σύλληψη και έλξη από πίσω με χαλαρή λαβή στο θώρακα και το ένα αντιβράχιο).
§                    5) Ζητήστε προσεκτικά βοήθεια από άλλα διερχόμενα αυτοκίνητα για απεγκλωβισμό των υπολοίπων.
§                    6) Τραυματίες: Τοποθετήστε σε πλάγια σταθερή θέση τους τραυματίες που βρίσκονται σε κωματώδη κατάσταση. Δώστε όσες πρώτες βοήθειες μπορείτε. Σκεπάστε τα θύματα με ζεστά ρούχα για να τα προφυλάξετε από υποθερμία και το τραυματικό σοκ.
§                    8) Βοήθεια: Καλέστε την Τροχαία Αστυνομία (100) και το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ (166). Εάν χρειάζεται απεγκλωβισμός τραυματία καλέστε την πυροσβεστική υπηρεσία στο 199.
§                    9) Ελληνική Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΥΘΥΤΑ): Πόντου 52, 11527 Αθήνα, Τηλ.            210- 7780295      , Fax=             210-7752550 

     
Τα αυτοκίνητα είναι από τα πιο συνηθισμένα μέσα μεταφοράς. Είναι μεγάλα, μικρά, στενά, ευρύχωρα υπάρχουν ποικιλίες χρωμάτων και όλοι μας πλέον έχουμε σίγουρα ταξιδέψει με αυτοκίνητο. 
Πιο παλιά όμως, όταν πρωτοανακαλύφθηκαν, μόνο οι εύποροι είχαν αυτοκίνητο. Έπειτα όμως που έγιναν πιο διαδεδομένα, τα αυτοκίνητα έγιναν όλο και πιο πολλά. Η αύξηση των αυτοκινήτων οδήγησε στη δημιουργία του Κ.Ο.Κ ( Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ) λόγω της αύξησης των ατυχημάτων.
Τη σήμερον ημέρα τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα έχουν αυξηθεί κατά πολύ. Είτε επειδή οι οδηγοί δεν προσέχουν αρκετά, είτε επειδή είναι υπό την επήρεια αλκοόλ, είτε επειδή αγνοούν τον Κ.Ο.Κ.
Ορισμένοι οδηγοί πάλι δεν φορούν την ειδική ζώνη ασφαλείας κι έτσι όταν βρίσκονται σε κατάσταση κινδύνου δεν έχουν την κατάλληλη προστασία για να τη γλιτώσουν. Παρακάτω ακολουθεί ένα βίντεο σχετικά με τα διάφορα ατυχήματα που μπορούν να συμβούν στον καθένα.

Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν σε όλο τον κόσμο σοβαρότατα πρόβλημα δημόσιας υγείας. Στην Ελλάδα οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα είναι σχεδόν δύο φορές πιο συχνοί απ 'ότι παγκοσμίως. Έχουμε  2.000 θανάτους,  4.000 βαριά και 30.000 ελαφρά τραυματισμένους κατά μέσο όρο το χρόνο.  Από τους νεκρούς και τους τραυματίες το 1/3  είναι παιδιά.  Το τραγικό αυτό γεγονός γίνεται ακόμα χειρότερο αν υπολογίσει κανένας ότι πέρα από τους θανάτους πολλοί  από τους τραυματίες μένουν ανάπηροι, και μάλιστα σε μικρή ηλικία

Τα τροχαία ατυχήματα δεν τα δημιουργεί η κακιά ώρα ή η κακοτυχία. Είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως το ανθρώπινο λάθος, η αμέλεια, η απερισκεψία, η περιφρόνηση του κινδύνου, η άγνοια κ.λ.π., και σ' αυτούς τους παράγοντες έχουμε υποχρέωση να παρέμβουμε. Στην Ελλάδα πολύ λίγα μέτρα πρόληψης είναι υποχρεωτικά με νόμους, αλλά και για όσα έχουν θεσπιστεί νόμοι, πάλι δεν τηρούνται.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων στα παιδιά έχουν σχέση:

Αποτέλεσμα εικόνας για Τροχαία ατυχήματα ΠΑΙΔΙΑ

1. Με το ίδιο το παιδί, την ηλικία του και τις φυσικές αδυναμίες της (το χαμηλό ανάστημα, το μικρότερο οπτικό πεδίο, τη νευρολογική του ανωριμότητα, την αδυναμία γνώσης των σημάτων, την παρορμητικότητα και ακόμα και τη γοητεία που προκαλεί ο κίνδυνος).
2. Το περιβάλλον του παιδιού, τους γονείς και τους δασκάλους του, την επίβλεψη και την εκπαίδευση που του παρέχουν. 
3. Την κατάσταση του οδικού δικτύου της χώρας
 (το σχεδιασμό των δρόμων, τη σηματοδότηση, τη δόμηση κ.λ.π.). Σημειώνεται
ότι στην Ελλάδα μόνο στο 10% του οδικού δικτύου μπορούν να αναπτυχθούν με ασφάλεια ταχύτητες μεγαλύτερες από 80 χιλιόμετρα την ώρα.
4. Τις αδυναμίες των οδηγών (επιπολαιότητα, ανεπαρκής εκπαίδευση, κακή συντήρηση των οχημάτων και μη τήρηση των κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας).
Το παιδί μπορεί να γίνει θύμα τροχαίου είτε ως πεζός στους δρόμους, είτε ως επιβάτης μεταφορικού μέσου, ή ακόμα ως ποδηλάτης και στην εφηβεία ως οδηγός.
Α. Το παιδί πεζός
Το 30% των νεκρών από τροχαία ατυχήματα στην Ελλάδα είναι πεζοί και κυρίως παιδιά και έφηβοι. Το παιδί ως πεζός μειονεκτεί σημαντικά σε σχέση με τους ενήλικους εξαιτίας φυσικών αδυναμιών, γι' αυτό χρειάζεται εκπαίδευση και επιτήρηση. Το παράδειγμα των ενηλίκων είναι το καλύτερο εκπαιδευτικό εργαλείο. Καλό είναι να διδάσκονται τα παιδιά από πολύ μικρά τους κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και να μάθουν σιγά σιγά να αναγνωρίζουν τα σήματα της Τροχαίας. Σημαντική είναι και η κατανόηση των εννοιών απόσταση, ταχύτητα και ήχος, που όμως προϋποθέτει νευρολογική ωριμότητα, η οποία αποκτάται βαθμιαία. Κρατάμε, λοιπόν, πάντα το χέρι των παιδιών που συνοδεύουμε και περπατάμε σωστά, πάντα στο πεζοδρόμιο, σεβόμενοι όλους τους κανόνες. Για παράδειγμα, δεν διασχίζουμε δρόμο στις διαβάσεις πεζών αν δεν ανάψει πράσινο, ακόμα κι αν ο δρόμος είναι έρημος. Αν δεν υπάρχει φωτεινός σηματοδότης, σταματάμε στην άκρη του πεζοδρομίου, βρίσκουμε ένα ασφαλές σημείο, ελέγχουμε οπτικά και ακουστικά προς όλες τις κατευθύνσεις για οχήματα και όταν ο δρόμος είναι ελεύθερος τον διασχίζουμε γρήγορα και κάθετα.

Ειδικότερα ως προς τις ηλικίες των παιδιών:

Παιδιά μικρότερα των 8 χρόνων δεν
 πρέπει να κυκλοφορούν ποτέ μόνα τους στους δρόμους και έχουν ανάγκη από αυστηρή και συνεχή επιτήρηση.
Παιδιά μεγαλύτερα των 9 χρόνων, μετά οπό καλή εκπαίδευση, μπορούν να κυκλοφορούν μόνα τους ή και να διασχίζουν γνωστούς και όχι πολυσύχναστους δρόμους ή δρόμους πολυσύχναστους που έχουν καλή σηματοδότηση.
Παιδιά άνω των 12 χρόνων -αλλά όχι μικρότερα- διαθέτουν πια τις δυνατότητες να συμπεριφέρονται στους δρόμους σωστά, όπως και οι ενήλικοι. 

Β. Το παιδί επιβάτης

Για την ασφαλή μεταφορά των παιδιών υπάρχουν ορισμένοι βασικοί κανόνες:
Ποτέ μην τοποθετείτε τα παιδιά στο μπροστινό κάθισμα (ειδικά αν έχει αερόσακο), πάντοτε στο πίσω. Και σε ελαφρά σύγκρουση ή σε απότομο φρενάρισμα το παιδί κινδυνεύει να χτυπήσει στο ταμπλό του αυτοκινήτου.
Ποτέ στο πορτμπεμπέ, στα γόνατα ή στην αγκαλιά κάποιου. Αναφέρεται ότι το 90% των επιβατών που κρατούσαν παιδιά στην αγκαλιά τους σε τροχαίο ατύχημα και σώθηκαν, σώθηκαν επειδή το παιδί λειτούργησε ως ασπίδα.

Πάντοτε στο ειδικό κάθισμα ασφαλείας, με την ειδική ζώνη ασφαλείας. 
Ποτέ 2 παιδιά μαζί σε μία ζώνη ασφαλείας.





Υπολογίζεται ότι αν όλα τα παιδιά ταξίδευαν δεμένα στα ειδικά παιδικά καθίσματα οι θάνατοι από τροχαία θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 70% και οι τραυματισμοί κατά 67%. Όμως, παιδικά καθίσματα αυτοκινήτου αγοράζουν μόνο 58% των γονιών που μένουν στην Αθήνα και έχουν αυτοκίνητο, και ακόμα λιγότεροι (32%) στην επαρχία, ενώ, δυστυχώς, μόνο 0,5-1% αγοράζουν το τελευταίων προδιαγραφών κάθισμα ασφαλείας, που είναι ειδικό για το βάρος, την ηλικία, το μήκος του παιδιού και πάρεχει ικανοποιητική προστασία.
Τα καθίσματα αυτά φέρουν το σήμα ECE R 4403 στη συσκευασία. Υπάρχουν:

α) καθίσματα στραμμένα προς τα πίσω για παιδιά με βάρος μέχρι 10 κιλά,
β) καθίσματα διπλής κατεύθυνσης για παιδιά με βάρος μέχρι 20 κιλά,
γ) καθίσματα στραμμένα προς τα εμπρός για παιδιά βάρους 10-25 κιλών και
δ) ανυψωτικά καθίσματα για παιδιά βάρους 15-35 κιλών.
Η ύπαρξη ζώνης ασφαλείας και στα πίσω καθίσματα έχει διαπιστωθεί ότι μειώνει τους θανάτους κατά 22% και τους τραυματισμούς κατά 50%. Προσοχή! Η ζώνη ασφαλείας θεωρείται κατάλληλη όταν το διαγώνιο τμήμα της περνά από το μέσο, περίπου, της απόστασης μεταξύ του άκρου του ώμου και του λαιμού. 
Ποτέ τα παιδιά στο αυτοκίνητο με επικίνδυνα παιχνίδια. 
Οι πόρτες του αυτοκινήτου πρέπει να ασφαλίζονται απ' έξω.

Πολλά παιδιά τραυματίζονται ή και σκοτώνονται πέφτοντας έξω από την πόρτα του αυτοκινήτου που ανοίγει απότομα σε στροφή ή όταν παίζουν με την πόρτα χωρίς να φορούν ζώνη.
Π.χ., αναφέρονται τραυματισμοί παιδιού κατά την έξοδο από το πάρκινγκ, ακόμα και από το γκαράζ του σπιτιού.            
Γ. Το παιδί ποδηλάτης 
Το παιδί ως ποδηλάτης πρέπει να συμπεριφέρεται πια όπως ο οδηγός αυτοκινήτου. Τα μέτρα που θα του εξασφαλίσουν ικανοποιητική προστασία είναι:
Καλή εκπαίδευση, ωριμότητα, αυξημένο αίσθημα ευθύνης. Δεν πρέπει να αγνοείται η παρορμητικότητα και η περιφρόνηση του κινδύνου, που είναι χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας και της εφηβείας.
Αυτονόητο είναι ότι ο ποδηλάτης πρέπει να έχει άριστη γνώση των σημάτων και των βασικών κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
Φροντίδα για την καλή συντήρηση του ποδηλάτου και τακτικός έλεγχος.
Αποφυγή κυκλοφορίας σε πολυσύχναστους δρόμους και χρησιμοποίηση πάντοτε της δεξιάς «λωρίδας» των δρόμων.
Τα προσεχή χρόνια αναμένεται να αυξηθεί η θνητότητα στην παιδική ηλικία από τα τροχαία ατυχήματα, ως αποτέλεσμα της αύξησης της συχνότητας των ταξιδιών με το αυτοκίνητο (περισσότερες οικογένειες αποκτούν αυτοκίνητο και εξοχική κατοικία, με αποτέλεσμα να ταξιδεύουν συχνότερα, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο αριθμός των παιδιών που μετακινείται με αυτοκίνητο στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και στα σχολεία). Για το λόγο αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια στην πρόληψη, τόσο από την Πολιτεία και τους φορείς της, όσο και από την ίδια την οικογένεια.

Τα προσεχή χρόνια αναμένεται να αυξηθεί η θνητότητα στην παιδική ηλικία από τα τροχαία ατυχήματα.
Στην Ελλάδα οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα είναι σχεδόν διπλάσιοι απ' ό,τι παγκοσμίως.


ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου