Παρασκευή, 5 Αυγούστου 2016

Ζώντας χωρίς αυτοκίνητο….έξι πόλεις της Ευρώπης προκαλούν.


Ενώ σε πάρα πολλές μικρές και μεγάλες ευρωπαικές πόλεις υλοποιούνται σχέδια πεζοδρομήσεων έξι μεγάλες πόλεις της Ευρωπης απο την αρχη του 2014 μεχρι σημερα «προκαλούν» ακόμα περισσότερο με την ολικη πεζοδρόμηση του αστικου τους κεντρου.
Αν μερικα χρονια πριν το ζητησμα της βιώσιμης κινητικότητας απασχολούσε μόνο κάποιους οραματιστές, σημερα αρκετές πολεις φαινεται να υλοποιούν αυτό το στοχο.
Οι πολεις αυτες ειναι το Οσλο, το Μιλανο, το Δουβλινο, το Παρισι, η Μαδριτη και οι Βρυξελλες.
ΟΣΛΟ

Η πρωτευουσα της Νορβηγιας είναι αυτή πού έθεσε πιο πρόσφατα σαν στόχο την ολικη πεζοδρομηση του αστικου κεντρου, θέλοντας να πετύχει ως τα μεσα του 2019 την ολικη απαγορευση των αυτοκινήτων στην περιοχη.
Aν και οι λεπτομέρειες δεν εχουν ακομα καθοριστεί, η πολιτική που ακολουθείται είναι η αυξηση του αριθμου και η επεκταση των ποδηλατοδρόμων και η δυναμική ενίσχυση του συστήματος των δημόσιων μεταφορών.
Ειναι αποδεκτο οτι εκτος απο τα σημαντικα οφελη που σχετιζονται με την μειωση της ρυπανσης θα υπάρξουν θετικες επιδράσεις και σε πολλές οικονομικες δραστηριοτητες. Υπαρχουν επαρκεις αποδειξεις οτι αυτοι που δεν κυκλοφορούν με αυτοκίνητο ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε ένα μέρος απο αυτούς που κινούνται με το αυτοκίνητο.
ΜΙΛΑΝΟ

Η πρωτεύουσα της Λομβαρδίας εχει ηδη αποσυμφορήσει δυναμικα το κεντρο με τη θεσπιση του συστηματος ecopass που αναγγελθηκε απο τον περασμενο Ιουλιο σαν ένα μέσο της επιτευξης του στόχου για πεζοδρόμηση ολου του ιστορικου κεντρου .
Το σχεδιο δεν εχει ακομα ημερομηνια ολοκλήρωσης μα σαν ιδεα υπάρχει το να κλειστεί η κυκλοφορια στην piazza della Scala και μαζι με κάποιες ηδη πεζοδρομημένες ζωνες να αποτελεσει το σχεδιο αυτο την καρδια του προγραμματος που σταδιακά θα περιλαμβανει και αλλες ζωνες του αστικού ιστού.
Τέτοια προγράμματα πεζοδρόμησης οπως η Νavigli και η piazza Missoriπρομηνύουν για τη δεύτερη μεγάλη πόλη της Ιταλιας ενα μέλλον χωρίς αυτοκίνητα.
ΔΟΥΒΛΙΝΟ

Κατά την διαρκεια του περασμένου καλοκαιριου , η πρωτευουσα της Ιρλανδίας υιοθέτησε ενα σχεδιο κόστους 150 εκατομμυρίων ευρώ τέτοιο ώστε να φτθασει στα μέσα του 2017 στην ολικη παζοδρόμηση του κέντρου.
Ο στόχος που αναγγέλθηκε αλλάζει ριζικά την καθημερινότητα των πολιτών για χαριν της κινητικότητας, με την ελπίδα να φτάσει σε ενα σημειο στο οποιο μονο το 20% των Δουβλινέζων να μετακινείται με αυτοκίνητο. Σύμφωνα με αυτό το φιλόδοξο σχέδιο το υπόλοιπο της κυκλοφορίας θα κατανεμηθεί σε αυτούς που χρησιμοποιούν λεωφορείο 55%, ποδηλατο 15% και τους πεζούς 10%.
ΜΑΔΡΙΤΗ

Η πρωτεύουσα της Ισπανιας θετει σε εφαρμογη ένα δυναμικό σχεδιο για την εξαλειψη της μηχανοκίνησης στο κεντρο.
Το 2015 η δημοτική αρχή αρχισε να επιβάλλει προστιμα στους οδηγους που εισέρχονται στο κεντρο χωρις να ειναι μόνιμοι κάτοικοι, χωρις να εχουν εγγυημένο και γνωστό χώρο σταθμευσης.
Οι νεοι αυτοι κανονες εφαρμόστηκαν περισσότερο στις περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας και υπάρχει διάθεση να επεκταθουν και σε αλλες κεντρικες ζωνες. Η δήμαρχος Αna Botella δεν εχει σκοπο να σταματήσει και έχει σαν στόχο ολο και περισσοτερες πεζοδρομημένες περιοχες στην πολη.
ΠΑΡΙΣΙ

Νέα προγραμματα θα υπαρξουν στη πεζοδρομηση περιοχων στο Παρίσι που θα επεκταθούν μεσα στο καλοκαιρι του 2016 και αφορουν στην δεξια οχθη του Σηκουανα. Επιπροσθέτως το Παρισι βιωνει νεες πρωτοβουλιες
Την ανοιξη του 2014 ανακηρυχθηκε μια μερα απαγορευσης της κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα με μονό αριθμο πινακιδας με εξαιρετικά αποτελέσματα, στον τομεα αποδοχης των μεσων μαζικης μεταφορας, αλλα και στο επίπεδο της ρύπανσης για εκεινο το 24ωρο.
Η πρωτοβουλια αυτη με τις πινακίδες κυκλοφορίας που ειναι παρομοια με αυτη των ιταλών που εχουν μεγαλη εμπειρία σε αυτο, επαναληφθηκε τον Σεμπτέμβριο . Με δεδομένη την μεγάλη επιτυχία αναμενεται να επαναληφθει το πείραμα στο μελλον.
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ

Ο “υπόνομος των αυτοκινητων” ηταν το άσχημο παρατσούκλι που δοθηκε στο κεντρο των Βρυξελλων. Καλως, ισως, όμως θα μπορούσαμε να ξεχάσουμε αυτην την εικόνα, το 2014 αναγγελθηκε ενα σχεδιο για την μετατροπή ενος μεγαλου δρομου με 4 λωριδες σε πεζόδρομο.
Αυτή η ιδέα όμως δεχθηκε πολλες ενστάσεις οχι μονο απο τους οδηγούς αυτοκινήτων αλλα και απο τους ποδηλάτες και τους πεζούς που διαφώνησαν λέγοντας οτι η κινηση δεν μειώνεται αλλα στρέφεται αλλου
Γενικά η προοπτική για πεζοδρομημένες Βρυξέλλες ειναι πολυ μακρινή ακομη αλλα και μονο το οτι καποιοι σκέφτονται και γενικά γινονται πράγματα αυτό φέρνει τις Βρυξελες πιο κοντα στην πραγματοποίηση του μοντελου «χωρίς αυτοκίνητο».
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου