Τετάρτη, 15 Απριλίου 2015

Τι πυροδοτεί την αρθρίτιδα και η πρόληψη της: Πως η υγεία του εντέρου και η φλεγμονή αποτελούν την μεγαλύτερη απειλή

πρόληψη της αρθρίτιδας
Η αρθρίτιδα είναι μια εξαιρετικά κοινή πάθηση σε όλο τον κόσμο που επηρεάζει πάνω από 52 εκατομμύρια ανθρώπους στις Ηνωμένες Πολιτείες μόνο. Ο όρος "αρθρίτιδα" είναι ένας γενικός όρος για την οστεοαρθρίτιδα, την ρευματοειδή αρθρίτιδα, την ουρική αρθρίτιδα, την ινομυαλγία και άλλες κοινές φλεγμονές. Υπάρχουν αμέτρητοι παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν αρθρίτιδα και άλλες φλεγμονώδεις νόσους, αλλά αυτό το συγκεκριμένο άρθρο θα εξετάσει τη συσχέτιση μεταξύ της υγείας των εντέρων, της μακροχρόνιας φλεγμονής και της αρθρίτιδας.

Αρθρίτιδα, βακτήρια του εντέρου και φλεγμονή

Τα αλλοιωμένα (τροποποιημένα) βακτήρια του εντέρου έχουν μελετηθεί για χρόνια και συνεχίζουν να είναι το πιο κοινό περιβαλλοντικό έναυσμα στην ανάπτυξη της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. Αντίθετα με τη δημοφιλή πεποίθηση, η αρθρίτιδα δεν είναι ένα μέρος της φυσικής διαδικασίας γήρανσης, είναι μια εκφυλιστική διαδικασία που προκαλείται από εξωτερικούς παράγοντες και οδηγεί το σώμα προς μια επώδυνη, εξουθενωτική διαδρομή.
Τα βακτήριο του εντέρου, του γένους Prevotella, έχει βρεθεί ότι μεταβάλλεται στα περισσότερα άτομα που πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα (αυτοάνοση μορφή αρθρίτιδας). Αυτό το βακτήριο μαζί με χιλιάδες άλλα παίζουν μεγάλο ρόλο στην προστασία μας από πολλές καταστάσεις υγείας που αφορούν το ανοσοποιητικό σύστημα, την εγκεφαλική λειτουργία, τις διαταραχές της διάθεσης και ακόμη και στην ορμονική υγεία. Όταν υπάρχει διαταραχή, αυτό το βακτήριο δεν είναι σε θέση να εκπληρώσει τις ευθύνες του και δεν μπορεί πλέον να προστατεύσει το σώμα σωστά. Στην πραγματικότητα, όταν το βακτήριο του σώματος μεταβάλλεται, χάνει την ικανότητά του να υποστηρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα, καθιστώντας το σώμα εξαιρετικά ευάλωτο σε εισερχόμενα βακτήρια, ιούς και φλεγμονώδεις καταστάσεις.


Χωρίς ένα λειτουργικό μηχανισμό άμυνας, ο οργανισμός υπόκειται σε εκτεταμένη σωματική φλεγμονή, συμπεριλαμβανομένων των μυών και οιδήματος στις αρθρώσεις. Στην πραγματικότητα, η φλεγμονή γύρω από τις αρθρώσεις αρχίζει συχνά χρόνια πριν από την διάγνωση του ατόμου με αρθρίτιδα.
πρόληψη της αρθρίτιδας

Τι μπορεί να γίνει;

Η τεχνολογία μας επέτρεψε να αντλήσουμε τα συμπεράσματα αυτά, αλλά τώρα ο πραγματικός στόχος πρέπει να στραφεί σε μια προληπτική, προστατευτική στάση στα βακτήρια του εντέρου και τη φλεγμονή.Υπάρχουν πολλά στοιχεία που μειώνουν την υγεία του εντέρου και ενεργοποιούν την φλεγμονή, όπως τα ακόλουθα:
  • Αντιβιοτικά
  • Καισαρική τομή (αποτρέπει το μωρό από την απόκτηση ουσιαστικών βακτήριων του στομάχου)
  • Διατροφές που έχουν έλλειψη βασικών μετάλλων και βιταμίνων
  • Διατροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε ραφιναρισμένα σάκχαρα, σιτάρι, και επεξεργασμένα τρόφιμα
  • Επιλογές τρόπου ζωής (αλκοόλ, η έλλειψη άσκησης, τρόφιμα ΓΤΟ)
Εστιάζοντας στην υγεία του εντέρου και την προστασία των εντερικών βακτηρίων μας θα οδηγηθούμε σε αυξημένη άμυνα κατά της φλεγμονής και του πόνου της αρθρίτιδας. Για να λάβει κάποιος μέρος στην πρόληψη της αρθρίτιδας, πρέπει να ενισχύσει τα βακτήρια του εντέρου του και να μειώσει τις ζημιές που προκαλούνται από εξωτερικές απειλές και τις ελεύθερες ρίζες.

Προληπτικά μέτρα κατά της αρθρίτιδας:

1. Προβιοτικά Συμπληρώματα

Λαμβάνοντας ένα οργανικό συμπλήρωμα προβιοτικών θα βοηθήσει τα καλά βακτήρια του εντέρου σας να ακμάσουν. Αυτά τα συμπληρώματα είναι επιπλέον σημαντικά, αν δεν διατηρηθεί μια υγιεινή διατροφή, καθώς τα ραφιναρισμένα σάκχαρα θα επιτεθούν στα φυσικά βακτήρια του εντέρου.

2. Εξαλείψτε τις φλεγμονώδεις τροφές

πρόληψη της αρθρίτιδαςΠροσπαθήστε να μειώσετε ή να εξαλείψετε τα ραφιναρισμένα σάκχαρα, το σιτάρι, τις επεξεργασμένες τροφές και τις τηγανητές τροφές από τη διατροφή σας. Όλες αυτές οι τροφές θα ''σπάσουν'' τα φυσικά βακτήρια του εντέρου σας, γεγονός που καθιστά δύσκολο για το σώμα σας να αμυνθεί έναντι ανεπιθύμητων βακτηρίων και ιών. Τα ραφιναρισμένα σάκχαρα τρέφουν πραγματικά τους μύκητες και τα παθογόνα βακτήρια που μπορούν να βλάψουν το στομάχι και τα έντερα σας.
Επιπλέον, τα τρόφιμα αυτά υποστηρίζουν, αν δεν προκαλούν παχυσαρκία στην Αμερική. Το υπερβολικό βάρος βάζει πρόσθετο παράγοντα καταπόνησης των αρθρώσεων και των μυών σας, ο οποίος, επίσης, οδηγεί σε φλεγμονή.

3. Αυξήστε τις αντι-φλεγμονώδεις τροφές

Η διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής φαίνεται σαν ένα δύσκολο έργο, αλλά στην πραγματικότητα, τρώγοντας τροφές όπως άπαχα κρέατα, ψάρια, λαχανικά, βότανα και φρούτα θα επιτρέψει στο σώμα σας να πάρετε μια προληπτική στάση έναντι της φλεγμονής, και έτσι από τον πόνο της αρθρίτιδας.

4. Αυξήστε τις τροφές ζύμωσης

Συχνά παραβλέπεται, οι τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση περιέχουν υψηλή περιεκτικότητα σε καλά βακτήρια, τα οποία θα ενισχύσουν τη δύναμη των φυσικών βακτηρίων του εντέρου σας. Το Kimchi, το tempeh, το οργανικό γιαούρτι, το κεφίρ και το λάχανο τουρσί είναι εξαιρετικές πηγές, ωστόσο, θα πρέπει επίσης να παρακολουθείτε την πρόσληψη νατρίου σας!

5. Αποφύγετε τα απολυμαντικά χεριών και τα καθαριστικά

Ακριβώς όπως τα αντιβιοτικά του στόματος , αυτά τα τοπικά απολυμαντικά σκοτώνουν τα καλά και τα κακά βακτήρια που τα σώματά μας παράγουν, κάτι που μας καθιστά εξαιρετικά ευάλωτους σε ασθένειες μακροπρόθεσμα.

6. Περάστε χρόνο σε εξωτερικούς χώρους

Περνώντας χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, ταξιδεύοντας, ξοδεύοντας το χρόνο με παιδιά και κατοικίδια ζώα μας εκθέτει σε ένα ευρύ φάσμα βακτηρίων και τελικά το σώμα μας είναι σε θέση να δημιουργήσει ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα σε μια ποικιλόμορφη ομάδα των βακτηρίων. Αυτή η δύναμη θα μας αφήσει καλά εξοπλισμένους όταν οι οργανισμοί μας έρθουν αντιμέτωποι με μια φλεγμονή της αρθρίτιδας.
Το να ξοδεύετε χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, το να συμμετέχετε σε δραστηριότητες και χόμπι θα μειώσει επίσης τα επίπεδα του άγχους σας. Το άγχος είναι ένας από τους κορυφαίους παράγοντες της φλεγμονής στο σώμα, έτσι ώστε ακόμη και μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία σας.

7. Προστατέψτε τις αρθρώσεις σας

Πολλοί άνθρωποι υποθέτουν ότι όλη η σωματική δραστηριότητα και το τέντωμα κάνουν καλό στη σωματική υγεία, ωστόσο αν δεν αντιμετωπίζετε το σώμα σας ως μια μοναδική περίπτωση, θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.

πρόληψη της αρθρίτιδας
Πριν ξεκινήσετε να μπείτε σε έναν ρυθμό προπόνησης, κλείστε ένα ραντεβού με έναν προσωπικό γυμναστή για να εξασφαλίσετε ότι κάνετε τη σωστή άσκηση για τον τύπο του σώματος, το ιστορικό τραυματισμών και τις ικανότητές σας. Πάντα ακούτε με προσοχή τις οδηγίες για το τέντωμα, αυτό μπορεί να σας ''σπάσει'', κυριολεκτικά. Το σωστό τέντωμα μπορεί να βελτιώσει την κινητικότητα , ευκινησία και αντοχή σας, ενώ το μη σωστό τέντωμα μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη.
Πρώτα απ 'όλα, να μάθετε όσα μπορείτε σχετικά με το θέμα, έτσι ώστε να μπορείτε να εντοπίσετε τα σημεία και τα συμπτώματα νωρίς. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, ο καλύτερος τρόπος για να προσεγγίσουμε την αρθρίτιδα είναι μέσω της προληπτικής στάσης και αυτό σημαίνει τη διατήρηση μιας διατροφής και ενός τρόπου ζωής που προωθούν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού και αναστέλλουν τη φλεγμονή.

Πηγές:

1. The Gut and Athritis. The evidence grows. Rheumatology. Medscape Today: http://www.medpagetoday.com/Rheumatology/Arthritis/49074
2. Scher J, Abramson S. The microbiome and rheumatoid arthritis: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3275101/
3. Scher et al. Expansion of intestinal Prevotella copri correlates with enhanced susceptibility to arthritis: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24192039
4. Kohn D. Joint Pain, From the Gut: http://www.theatlantic.com/health/archive/2015/01/joint-pain-from-the-gut/383772/
5. Arthritis. Centre for Disease Control: http://www.cdc.gov/arthritis/data_statistics/arthritis_related_stats.htm
6. Pattison Dj, Symons DP, Young A. Does diet have a rle in the aetilogy of rheumatoid arthritis? Proc Nutr Soc. 2004 Feb;63(1):137-43. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15099410
7. Pinto et al. Effects of physical exercise on inflammatory markers of atherosclerosis. Curr Pharm Des.2012;18(28):4326 49. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22390642
8. Motivala Sj, et al. Stress activation of cellular markers of inflammation in rheumatoid arthritis: protective effects of tumor necrosis factor alpha antagonists. Arthritis Rheum. 2008 Feb;58(2):376-83 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18240230
9. Galland L. Diet and Inflammation. Nutr Clin Pract.2010 Dec;25(6):634-40. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21139128

Image Source:

http://www.futureofpersonalhealth.com/education-and-research/bonafide-facts-4-myths-about-arthritis-debunked
http://www.laurelofleaves.com/2011/03/is-bread-bad/
http://en.wikipedia.org/wiki/Joint_effusion
http://www.webmd.com/osteoarthritis/knee-pain-14/slideshow-knee-exercises
theheartysoul

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου