Τρίτη, 24 Μαρτίου 2015

Διαστρέμματα ποδοκνημικής



Ένα διάστρεμμα της ποδοκνημικής (αστράγαλου) είναι αρκετά συχνό, περιλαμβάνεται στις συχνότερες αθλητικές κακώσεις (με ποσοστό 10-30%).
 
Κάθε διάστρεμμα σημαίνει και βλάβη των συνδέσμων της άρθρωσης .Η κύρια λειτουργία ενός συνδέσμου είναι:
 
Η σταθερότητα της άρθρωσης
Ο έλεγχος της θέσης της κατά την κίνηση
Η παροχή ερεθισμάτων για την αίσθηση της θέσης της άρθρωσης
Η σοβαρότητα της βλάβης του συνδέσμου ταξινομείται σε:
Διάστρεμμα 1ου βαθμού : Διάταση και ίσως μικρή ρήξη των ινών του συνδέσμου, με μικρή ή και καθόλου αστάθεια. Μπορεί να υπάρχει ήπιος πόνος, λίγο οίδημα ή δυσκαμψία.
Διάστρεμμα 2ου βαθμού : Υπάρχει ρήξη και αποχωρισμός των ινών του συνδέσμου και μέτρια αστάθεια. Υπάρχει μέτριος έως και έντονος πόνος με οίδημα και δυσκαμψία.
Διάστρεμμα 3ου βαθμού : Πλήρης ρήξη με έντονη αστάθεια. Το οίδημα μπορεί να είναι έντονο και διάχυτο. Αν είναι πολύ μεγάλη η βλάβη και περιλαμβάνει και άλλους ιστούς ίσως να χρειαστεί χειρουργική αντιμετώπιση.
 
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
 
Η αποκατάσταση συνήθως διαρκεί 2-6 εβδομάδες (για διαστρέμματα έως 2ου βαθμού) και περισσότερο για αυτά του 3ου βαθμού.
 
Η αντιμετώπιση στην πρώτη φάση του τραυματισμού είναι πολύ σημαντική. Κύριοι στόχοι είναι η μείωση του οιδήματος και του πόνου αλλά και η προστασία της άρθρωσης από περεταίρω βλάβη. Περιλαμβάνει : πάγο, περίδεση-πίεση, ανύψωση και ανάπαυση.
 
Μετά τις πρώτες μέρες και αφού έχει μειωθεί η φλεγμονή ξεκινάμε και κάνουμε ελεύθερες ασκήσεις στον αστράγαλο. Συνεχίζουμε με ασκήσεις ενδυνάμωσης και ισορροπίας καθώς και επανεκπαίδευση των μυών.
 
Το σημαντικότερο σε κάθε διάστρεμμα  είναι η αποφυγή εκ νέου τραυματισμού με ενδυνάμωση και εξάλειψη της αστάθειας. Έτσι ώστε να μπορούμε να επανέλθουμε στις προηγούμενες δραστηριότητες μας.
 
Μέτρα για την αποφυγή διαστρεμμάτων και προδιαθεσικοί παράγοντες
 
1)      Καλή προθέρμανση. Αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και βελτιώνει την ελαστικότητα των μυών, προετοιμάζοντας το σώμα για την άσκηση.
 
2)      Βελτίωση της ελαστικότητας των μυών και της μυϊκής ισορροπίας. Η μειωμένη ελαστικότητα και η μυϊκή ανισορροπία τους καθιστά ευάλωτους σε τραυματισμούς.
 
3)      Καλές αγωνιστικές επιφάνειες και καλή επιλογή παπουτσιών.
 
4)      Βελτίωση της τεχνικής του αθλήματος.
 
 
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου